• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 10 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223755
+
-

حل معمای 86 یزدانی رقیب ندارد!

با اعلام رسمی فدراسیون کشتی، پرونده کامران قاسمپور برای المپیک2024مختومه شد و حسن یزدانی به تنهایی راهی مجارستان می‌شود

حل معمای 86 یزدانی رقیب ندارد!

کشتی آزاد ایران در 5وزن سهمیه المپیک گرفته و در 4وزن نفرات اعزامی به المپیک پاریس مشخص شده‌اند. وزنی که تکلیفش هنوز مشخص نیست و تبدیل به یک معما شده 86کیلوگرم است؛ وزنی که از سال2017یک ملی‌پوش ثابت داشته و آن حسن یزدانی بوده است. یزدانی پس از شکست در فینال مسابقات جهانی2023به بازی‌های آسیایی هانگژو رفت و پس از آن کتف مصدومش را به تیغ جراحان سپرد. او حدود 7ماه دوران نقاهتش به طول انجامید و همین مسئله سبب شد تا فدراسیون کشتی برای انتخاب کشتی‌گیر در این وزن تعلل کند.

   86یزدانی، 92فیروزپور
در سال‌های دور دوئل کامران قاسمپور و حسن یزدانی در مسابقات انتخابی یکی از جذاب‌ترین رقابت‌ها بود که یزدانی همیشه برنده آن بود. پس از مدتی قاسمپور قید حضور در وزن 86کیلوگرم را زد و به 92کیلوگرم رفت و توانست 2مدال طلای جهانی بگیرد. قاسمپور در ادامه برای اینکه شانس خودش را برای المپیکی شدن امتحان کند به 97کیلوگرم رفت که می‌توان گفت بزرگ‌ترین اشتباهی بود که انجام داد. او در دورانی که در این وزن بود به جز آسیب‌دیدگی‌های پرتعداد و شکست چیزی تجربه نکرد. وضعیت یزدانی هم برای کادر فنی ابهام داشت و دارد. البته به تازگی فیلم‌هایی از او در فضای مجازی منتشر می‌شود که نشان می‌دهد در حال مرور فن با کشتی‌گیر 70کیلوگرمی است! با وجود این شرایط و اینکه به‌نظر می‌‎رسد باید پرونده حضور کامران را در المپیک و جهانی (اوزان غیرالمپیکی) مختومه دانست فدراسیون کشتی درخصوص وزن 86کیلوگرم اطلاعیه صادر کرد. با انتشار این اطلاعیه باید گفت فقط یک روزنه امید برای قاسمپور باقی مانده و آن عدم‌آمادگی یزدانی در مجارستان است. البته درنهایت خیلی بعید است که کسی جز یزدانی راهی المپیک شود. قاسمپور هم به واسطه حضور در 97کیلوگرم شانس حضور در 92کیلوگرم را عملا از دست داده و امیرحسین فیروزپور را که در هر میدانی رفته با طلا برگشته، باید ملی‌پوش ایران در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی دانست. در اطلاعیه‌ای که فدراسیون کشتی روی سایت خود قرار داده آمده:
   با توجه به اینکه رقابت‌های رنکینگ مجارستان آخرین میدان جدی است که ۵۰روز پیش از المپیک پاریس برگزار می‌شود، حسن یزدانی که ۹ماه به‌دلیل عمل جراحی سنگین روی کتف از میادین دور بوده، به تنهایی به مسابقات اعزام خواهد شد و درصورتی که او از سلامت بدنی و آمادگی جسمانی لازم جهت حضور در مسابقات برخوردار باشد و این موضوع مورد تأیید کادر فنی نیز قرار بگیرد، ملی‌پوش ایران در وزن ۸۶کیلوگرم جهت حضور در المپیک پاریس خواهد بود.
   درصورتی که شرایط درج شده در بند یک حاصل نشود، کادر فنی به اقتضای شرایط موجود، تصمیمات جدیدی در مورد انتخاب ملی‌پوش این وزن اتخاذ می‌کند.
اوایل هفته حسن یزدانی با حضور در فدراسیون جلسه 2ساعته‌ای با علیرضا دبیر داشت و به‌نظر این اطلاعیه بی‌ارتباط با جلسه روز گذشته نیست. یزدانی تا به امروز در اردوهای تیم ملی حاضر نشده و هنوز هم مشخص نیست از چه زمانی به تمرینات تیم ملی ملحق خواهد شد ولی در حال حاضر بیشترین شانس را حتی با 9ماه دوری از کشتی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی دارد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید