• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 2 اسفند 1400
کد مطلب : 154418
+
-

گل زن/سرمربی یک‌دنده

الهام محمودی | روزنامه‌نگار

لیست جدید تیم ملی فوتسال زنان برای 2بازی دوستانه با روسیه اعلام شد اما باز هم لیست پر از ابهام و سوال است. فروزان سلیمانی گوش‌اش بدهکار هیچ‌یک از انتقادات نیست و باز هم آنچه را در سر دارد، پیاده می‌کند. گیریم رسانه‌ها و خبرنگاران از فوتسال سر در نمی‌آورند، اما مربیان و بازیکنان این رشته یا اعضای کمیته زنان هم بی‌دانش هستند که خانم سرمربی به نظر آنها  بی‌توجهی می‌کند؟ در اردوی جدید، تست کرونای 5بازیکن مثبت شد و با وجود درخواست کمیته زنان مبنی بر دعوت بعضی از بازیکنان، سرمربی گفت مرغم یک پا دارد. او که حاضر نبود بازیکن جدید دعوت کند، بالاخره 4نفر را به تیم اضافه کرد اما این بازیکنان هم خیلی مورد تایید بقیه نیستند.

غنی اما فقیر
تیم فوتبال زنان سارگل بوشهر که در 2بازی از لیگ برتر مقابل حریفان حاضر نشده بود، به دستور سازمان لیگ از مسابقات کنار گذاشته شد. این تیم طی 4فصل اخیر در لیگ برتر ۵۹بازی انجام داده است. دختران بوشهر در ۵۹دیدار گذشته، ۸پیروزی و ۲تساوی داشتند و نتایج مابقی بازی‌ها را واگذار کردند. در این فصل هم از ۹بازی تنها یک امتیاز گرفتند. بوشهری‌‌ها چند ملی‌پوش و بازیکن بنام دارند و این نشان می‌دهد از نظر فوتبالی استعداد خوبی دارند. آنها از نظر سرمایه هم چیزی کم ندارند اما به فوتبال زنان و بحث حمایت از آنها که می‌رسد، کفگیرشان به ته دیگ می‌خورد.

روند سینوسی کودایی
در آخرین دیدار از دور مقدماتی جام ملت‌های زنان آسیا‌۲۰۲۲، نام زهره‌ کودایی بر سر زبان‌ها افتاد؛ دروازه‌بان- نجار اهوازی تیم. او با مهار 2پنالتی در دیدار با اردن عامل اصلی صعود تاریخی زنان ایرانی به جام‌ملت‌های هند لقب گرفت. در دور نهایی اما کودایی با دریافت ۷گل از چین و ۵گل از چین‌تایپه مورد انتقاد رسانه‌ها قرار گرفت. در لیگ ایران هم کودایی در دروازه ذوب‌آهن اصفهان طی 2بازی اخیر ۷گل دریافت کرده است تا نگاه‌های انتقادی را بیشتر به سمت خود معطوف کند. باید دید مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی درباره دروازه‌بان شماره‌یک تیمش چه تصمیمی اتخاذ می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید