• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 28 بهمن 1400
کد مطلب : 154152
+
-

گرینویچ/اهدای مغز قاتل را لو داد


هرتفوردشایر:  اهدای مغز همسر مردی پس از 10سال راز قاتل را او را فاش کرد. به گزارش بی‌بی‌سی، با مرگ دایان استوارت در سال2010 میلادی مطابق وصیت او بخش‌هایی از مغزش برای تحقیقات علوم پزشکی اهدا شد. از آن سال تا به حال از این مغز استفاده نشده بود و در بانک مغز یکی از بیمارستان‌های انگلستان از آن نگهداری می‌شد. یان ‌استوارت همسر این زن مدعی بود دایان 47ساله ناگهان روی زمین افتاده و مرده و پزشکی قانونی هم علت مرگ او را سقوط در اثر صرع تشخیص داده است. 6سال بعد اما با مرگ زن دیگری به نام هلن بیلی و رسیدن ثروت 4میلیون پوندی او به این مرد پلیس دست به‌کار شد و سراغ مغز دایان در بانک مغز بیمارستان هرتفوردشایر رفت و این مغز راز‌هایی چند را فاش کرد. عصب‌شناس‌ها دریافتند که برخی سلول‌های مغز به‌دلیل نرسیدن خون و اکسیژن آسیب دیده‌اند و تئوری قتل قوت گرفت. پس از چند جلسه بازجویی مشخص شد این مرد هر دو زن را بیهوش و سپس خفه کرده است.

عاقبت غرق شدن در عکاسی

 پاتایا: کودک 2ساله‌ای در تایلند، زمانی در استخر خانه غرق شد که مادرش غرق در عکاسی از خود به‌عنوان مدلی مشهور بود. به گزارش آپدیتز‌پلاگ، این زن تایلندی پس از این حادثه تلخ در حالی مورد حمله رسانه‌ها قرار گرفت که پدر بچه هم مشغول عکاسی از همسرش بود، اما در رسانه‌های یاد‌شده فقط تصویر این زن چاپ شده و او را تنها مقصر ماجرا معرفی کرده‌اند. این خانواده از مدلینگ به‌عنوان شغل خود نام برده و در حادثه یا‌د‌شده خود را مقصر نمی‌دانند. آنها زمانی متوجه می‌شوند این پسربچه 2ساله در استخر افتاده که دست‌کم 2دقیقه از سقوط او گذشته بود. کادر درمان اورژانس‌ها درباره خطرهای غرق شدن خانواده‌ها در فضای مجازی یا عکاسی و سلفی بار‌ها به مردم هشدار داده‌اند. آمار‌ها نشان می‌دهد سالانه‌ هزاران نفر فقط هنگام سلفی گرفتن دچار حادثه می‌شوند.

داوطلب برای تست زندان

زوریخ : زندانی در سوئیس با انتشار فراخوان به‌دنبال داوطلبانی است که 3 شب را در سلول بگذرانند. به گزارش یورونیوز، مقامات زندان غرب زوریخ (Gefängnis Zürich West) می‌گویند نزدیک به ۷۰۰نفر تا‌کنون برای انجام این کار داوطلب شده‌اند. این در حالی است که این زندان فقط ۲۴۱ جای خالی دارد. مدیر مجموعه به داوطلبان هشدار داده که تصور نکنند این تجربه شباهتی به «اردوی تابستانی» خواهد داشت. مارک ایرمن، مدیر مجموعه بازداشتگاه گفت: «ایده اصلی این است که مطمئن شویم زندگی روزانه می‌تواند در این سلول‌ها انجام شود و نگهبانان نیز با نحوه کار و استفاده از تجهیزات زندان آشنا شوند.» تمام وسایل الکترونیکی مانند تلفن‌های همراه از داوطلبان گرفته خواهد شد، هرچند تفتیش بدنی برای ورود به زندان اختیاری خواهد بود. همچنین در مدت بازداشت به لطف دکمه تماسی که در سلول‌ زندانیان قرار داده شده است، آنها می‌توانند «در هر زمان» با سرپرستان تماس بگیرند. داوطلبان زندانی همینطور درصورت تمایل می‌توانند هر موقع بخواهند محل را ترک کنند. زندان جدید که در بزرگ‌ترین شهر سوئیس افتتاح خواهد شد پس از آن ساخته می‌شود که پیش‌تر شرایط بازداشت در سایر زندان‌های کانتون زوریخ انتقاداتی را برانگیخته بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید