• شنبه 9 تیر 1403
  • السَّبْت 22 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 29
یکشنبه 3 تیر 1403
کد مطلب : 228124
+
-

گرینویچ

زشت‌ترین سگ دنیا
یک سگ آمریکایی در رقابتی جدی، بر دیگر رقبایش غلبه کرده و به تنهایی، لقب زشت‌ترین سگ دنیا را کسب کرده است. این سگ 8ساله از نژاد پکنی، متعلق به یک زن آمریکایی ساکن کالیفرنیاست و وایلد تانگ نام دارد. این پنجمین بار است که این سگ در این رقابت شرکت کرده و قبلا 3بار در رده دوم رده‌بندی نهایی زشت‌ترین سگ‌های دنیا قرار گرفته بود. یک دلیل زشتی این سگ بی‌نوا این است که وقتی توله بوده، به یک بیماری سخت مبتلا شده و همچنان از آن رنج می‌برد. دلیل زشتی زیاد او این است که دندان هایش رشد نکرده و همین باعث دفرمه شدن صورت او شده است. پاهای این حیوان هم رشد کافی نداشته است. جایزه اول این مسابقه، 5 هزار دلار است که به صاحب این سگ رسیده است.

برچیده شدن سازه مرموز
مقامات آمریکایی، چند روز بعد از اینکه یک سازه مرموز در لاس وگاس مورد توجه دنیا قرار گرفت، آن را برچیدند. این سازه که در واقع یک ستون درخشان و آینه‌ای است، به‌صورت مرموزی در آنجا پیدا شده و هیچ‌کس ازجمله مقامات، نمی‌دانند که آنجا چه‌کار می‌کند. پلیس لاس وگاس گفته است که از نظر آنها، مسئول نصب آن در این نقطه نامشخص است و آنها هیچ سرنخی از منشأ آن ندارند. این سازه، پیش از این هم در آمریکا طی سال‌های اخیر دیده شده و شایعات و مباحث زیادی درباره آن وجود دارد.
 برخی می‌گویند که این سازه را آدم فضایی‌ها در زمین می‌کارند اما در مقابل، باور عموم این است که کار شیطنت‌آمیز شخص یا اشخاصی است که می‌خواهند مردم را سر کار بگذارند. هر چه که هست، این سازه شهرتی جهانی دارد؛ پیش از این، نمونه‌های مشابه‌ در یوتا و کالیفرنیا
هم دیده شده بود.

پرواز تجاری 2دقیقه‌ای
هواپیما معمولا وسیله‌ای برای انجام سفرهای دور و دراز است اما همیشه اینطور نیست؛ در اسکاتلند، یک خط هوایی تجاری وجود دارد که مدت زمان آن فقط 2دقیقه است. این پرواز در واقع بین 2جزیره وستری و پاپا وستری انجام می‌شود. طبیعی است که بین این 2جزیره یک خط کشتیرانی محلی هم برقرار است اما کشتیرانی در آب‌های همیشه مواج بین 2جزیره، چیزی نیست که مردم بخواهند و اینجاست که هواپیما وارد می‌شود. این پرواز، معمولا 2دقیقه طول می‌کشد اما گاهی مدت زمانی که مسافرها در هوا هستند، 90ثانیه است. طول مسیر 2.8کیلومتر است که از برخی باندهای تجاری دنیا هم کوتاه‌تر است. این خط هوایی از سال1967 برپاست. هواپیمای مورد استفاده هم فقط گنجایش 9نفر ازجمله یک خلبان را دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید