• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
سه شنبه 8 خرداد 1403
کد مطلب : 226203
+
-

گرینویچ

نجات برادر از چنگال خرس!
پسری 15ساله در آمریکا، در حادثه‌ای عجیب مورد حمله‌ خرس قرار گرفت اما خوش شانس بود که برادری شجاع داشت که جانش را نجات دهد. کارول هاوکینز مادر این خانواده که در آریزونا زندگی می‌کند گفته است که پسر نوجوانش در حال تماشای تلویزیون در خانه ویلایی بوده که خرس به او حمله‌ور شده است. درواقع، خرس وارد کلبه آنها شده و از پشت به این پسر حمله کرده و او را قاپیده است. وقتی سر و صدا بلند شده، پسر 18ساله خانواده، به سمت کلبه رفته و با صحنه مواجه شده و جالب اینکه خرس هم برادر کوچک‌تر را رها کرده و به سمت برادر تازه وارد رفته. او هم برای اینکه برادر جوان‌ترش را در امان نگه دارد، حواس خرس را پرت کرده. درنهایت با حضور دیگر اعضای خانواده، خرس فراری داده شد. پسر جوان خانواده، تنها کمی خراش برداشته و از مرگ حتمی، نجات پیدا کرده است.

بلندپروازی آقای اورست‌
کامی ریتا، مشهورترین کوهنورد دنیا، نام خود را بر پیشانی بلندترین قله جهان زده اما ماجراجویی‌هایش با آن، تمام نشده. ریتا که یکی از راهنماهای محلی در نپال است، در همین 4 هفته اخیر، 2 بار به اورست رفته و به نخستین انسانی تبدیل شده که 30بار به بلندترین قله جهان صعود کرده است. این مرد 54ساله، سال‌هاست به‌عنوان شرپا به قله 8هزارو849متری می‌رود و کوهنوردان را راهنمایی می‌کند و بارشان را
جا به جا می‌کند و درواقع شغل پدرش را ادامه می‌دهد. اما او چنان مهارت و آمادگی جسمی و روانی بالایی دارد که رکورددار صعود به این قله در دنیاست. او که اخیرا از قله پایین آمده، وعده داده که سال بعد هم به اورست خواهد رفت و باز هم رکورد خود را خواهد شکست؛ «باز هم به صعود ادامه خواهم داد و سال بعد هم تلاش خواهم کرد. دست‌کم 2سال آینده برنامه‌ام همین است.» او گفته بعد از بازنشستگی به‌عنوان راهنما در اورست به کارش در کوهستان ادامه خواهد داد اما دیگر خبری از صعودهای سنگین نخواهد بود و بیشتر به‌عنوان لیدر تیم‌‌ها فعالیت خواهد کرد.

جان ویک آشپز
شباهت عجیب و بسیار زیاد یک مرد در تایلند به کاراکتر معروف جان ویک، حسابی او را به شهرت رسانده است .این مرد جوان ، بعد از آن در دنیا معروف شد که یک کاربر در شبکه های اجتماعی، فیلم کوتاهی از او منتشر کرد و با شباهت خیره کننده او با کیانو ریوز، بازیگر سرشناس آمریکایی در فیلم جان ویک اشاره کرد. خیلی زود این فیلم مورد توجه قرار گرفت و این جوان یک شبه به شهرت رسید. او چنان به کاراکتر جان ویک شبیه است که کاربران از دیدن او شوکه شدند و یک جریان شوخی در اینترنت راه افتاد که می گفت جان ویک، بعد از فیلم آخر، بی سر و صدا خود را به این گوشه دنیا رسانده تا زندگی معمولی‌ای داشته باشد.
این جوان، بر خلاف کاراکتر سینمایی که با شمشیر و تفنک این طرف و آن طرف می رود و با آدم بدها مبارزه می کند، یک شغل معمولی دارد و کارش فروش غذای خیابانی است. این مرد، خودش هم به شباهتش با جان ویک آگاه است و از قصد لباس ها و آرایشی را انتخاب می کند که بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. رسانه ها گفته اند که ایده این که او اینطور لباس بپوشد و آرایش کند متعلق به همسرش است.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید