• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 25 آبان 1400
کد مطلب : 145641
+
-

‌ کوتاه از حادثه /معمای جسدی درترمینال جنوب

پیدا شدن جسدی در ترمینال جنوب، تیم جنایی را با یک معمای پیچیده روبه‌رو کرده است.
به گزارش همشهری، چند روز قبل گزارش مرگ مرموز مردی به قاضی محمدتقی شعبانی، بازپرس جنایی تهران اعلام شد و او دستور تحقیقات در این‌باره را صادر کرد. متوفی مردی بود 50ساله که مقابل یکی از تعاونی‌ها در ترمینال جنوب ناگهان از حال رفته و روی زمین افتاده بود. 
شاهدان به اورژانس زنگ زدند اما معلوم شد که قلب مرد میانسال از تپش ایستاده و جانش را از دست داده است. در بازرسی از متوفی هیچ‌گونه مدارک شناسایی از او کشف نشد و پزشکان نتوانستند علت اصلی مرگ او را تشخیص بدهند. از آنجایی که ماجرای مرگ مردناشناس مرموز به‌نظر می‌رسید، قاضی دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرد تا علت اصلی مرگ مشخص شود. از سوی دیگر تیمی از مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران مأمور شدند تا با انجام تحقیقات ابتدا هویت قربانی را به‌دست آورند و بعد با بازبینی تصاویر دوربین مداربسته جزئیات بیشتری از این حادثه مرموز کشف کنند.

  قتل دختر، هنگام روشن‌کردن سیگار 
مردی که قصد داشت سیگارش را روشن کند با شلیک گلوله جان دختر 14ساله‌اش را گرفت.
این حادثه بیستم آبان‌ماه در شهرستان بختگان استان فارس، اتفاق افتاد. آن روز گزارش یک قتل مسلحانه در کوه‌های اطراف روستای دهمورد به پلیس اعلام شد و مأموران برای بررسی راهی محل حادثه شدند. آنطور که مشخص بود دختری ۱۴ ساله براثر اصابت گلوله سلاح شکاری به قتل رسیده بود و عامل این شلیک مرگبار کسی جز پدر این دختر نوجوان نبود.
به‌گفته سرهنگ احمد رحمانی، رئیس پلیس شهرستان بختگان متهم در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و دستگیر شد. وی تصریح کرد:در مخفیگاه متهم یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف و ضبط شد. متهم که مردی ۵۰ ساله است، اقرار کرد هنگام پیاده‌روی کوهستانی همراه با دخترش، زمانی که قصد داشت سیگارش را روشن کند سهواً فرزند خود را هدف گلوله قرار داده و کشته است.
رئیس پلیس شهرستان بختگان افزود: متهم به قتل برای انجام تحقیقات بیشتر تحویل مراجع قضایی و سپس روانه زندان شد.

 کویرنوردان گمشده پیدا شدند 
به‌دنبال گرفتار شدن 30نفر از اعضای یک گروه کویرنوردی در کویر بیارجمند و ناپدید شدن 4نفر از آنها در دل کویر، امدادگران موفق شدند پس از ساعت‌ها جست‌وجو همه این افراد را از مرگ حتمی نجات دهند.
به‌گزارش همشهری، جمعه گذشته یک تیم ۳۰نفره کویرنوردی با خودرو‌های آفرود وارد کویر بیارجمند در استان سمنان شدند. هدف آنها کویرنوردی چند روزه در این منطقه بود اما یک روز بعد خودرو‌های آفرود در گل و لای مسیر متوقف شد و کویرنوردان هر چه تلاش کردند موفق به بیرون کشیدن آنها از میان گل‌و‌لای نشدند.
از همان زمان بود که با درخواست کمک آنها، تیم‌های امدادی راهی عملیات نجات شدند. با توجه به صعب العبور بودن مسیر، بالگرد پلیس در این منطقه به پرواز درآمد و توانست محل توقف کویرنوردان را پیدا کند، ولی چون انتقال همه اعضای گروه ممکن نبود، 2نفر از آنها که به‌علت سرما دچار مشکلات جسمانی شده بودند با بالگرد به زمان‌آباد بیارجمند و از آنجا به شاهرود منتقل شدند. به سایر اعضای گروه، جیره خشک غذایی (نان و کنسرو)، چادر و پتو داده شد تا شب را در همان مکان بیتوته کنند و صبح روز بعد عملیات امدادرسانی ادامه پیدا کند. 
زمانی که امدادگران در حال امدادرسانی به کویرنوردان گرفتار بودند، معلوم شد که 4نفر از آنها با هدف پیدا کردن کمک از گروه جدا شده اما مسیر را گم کرده و در کویر گرفتار شده‌اند.
ابوطالب جلالی، فرماندار شاهرود به مهر گفت: جست‌وجو برای پیدا کردن 2فرد گمشده ادامه یافت تا اینکه صبح دیروز با کمک محلی‌ها و سایر دستگاه‌ها و نهادها 2نفر از آنها در نزدیکی روستای تلخاب و گرماب پیدا شدند. با این حال هنوز از 2نفر دیگر خبری نبود اما با توجه به اینکه 2فرد پیدا شده مسیر حرکت دوستانشان را به امدادگران اعلام کردند، جست‌وجوها ادامه یافت و در نهایت این 2نفر نیز پیدا شدند. حال همه اعضای این گروه مساعد اعلام شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید