• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 15 آبان 1400
کد مطلب : 144817
+
-

با مردم/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش نیازمند بازنگری

حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش بسیار کمتر از قانون کار و نیازمند بازنگری است. این قشر زحمتکش نه مزایای کارگری دارند و نه حقوق کارمندی. برخی موارد در حقوق آنها کارمندی و برخی دیگر کارگری است که مجموع اینها حقوقی کمتر از قانون مصوب کار را برای آنها رقم زده است. از نمایندگان مجلس و مسئولان توقع توجه و رسیدگی داریم.
صلاحی از بندرترکمن
 
  وسایل حمل‌ونقل شهری در شرق تهران ناکافی‌ست
اتوبوس‌های حمل‌ونقل شهری و تاکسی‌ها در اغلب نقاط به‌خصوص در شرق تهران کافی نیستند. تنها مسیر دسترسی به مرکز و شمال شهر میدان رسالت است که در ساعات اوج رفت‌وآمد همواره مردم در صف و منتظر رسیدن تاکسی و اتوبوس هستند؛ در این میان افراد سودجو با کرایه‌های بسیار بالا مسافرگیری می‌کنند که توازن را بر هم می‌زند.
رضوانی از تهرانپارس 

  مرکز نگهداری دخترانه استثنایی در قائمشهر ایجاد شود
در قائمشهر مرکزی ویژه نگهداری دختران استثنایی وجود ندارد البته چنین مراکزی در شهرهای بابل، ‌ساری، بهشهر و.. وجود دارند. چرا مراکز ویژه پسران هست اما مراکز دخترانه نداریم؟
عباس توکلی‌شهمیرزادی از قائمشهر

  توقف در ایستگاه‌های اتوبوس شامل جریمه سنگین شود
لطفا پارک کردن خودروهای شخصی و غیرشخصی در ایستگاه‌های اتوبوس با هماهنگی راهنمایی و رانندگی ممنوع و خودروی خاطی به پارکینگ حمل شود تا جلوی چنین اقدامات دور از شهروندی‌ای گرفته شود. در بسیاری از مواقع اتوبوس‌ها قادر به توقف نیستند و راهبندان می‌شود. بارها در این خصوص نامه‌نگاری کرده و خواهان توجه و برخورد شده‌ایم ولی معضل همچنان به قوت خود باقی‌ست.
پرورش از تهران 

  افزایش نرخ بلیت هواپیما تا کجا؟ 
نرخ بلیت هواپیما حتی مطابق مصوبه‌ها هم تغییر نمی‌کند. امثال من که به‌ دلیل شغلی مجبور به استفاده از هواپیما هستیم تا کی باید این وضع نابسامان و ناایمن از جهت پروتکل‌های بهداشتی را تحمل کنیم. در زمان محدودیت‌ها هیچ خط پروازی محدودکردن تعداد مسافران را رعایت نکرد و اکنون هم که تکلیف روشن است. بدون پذیرایی، بلیت‌ها هر روز افزایش می‌یابد و قیمت بلیت‌های چارتری هم صعودی‌ست.
معصومی از خرم آباد
 
  مالیات بیشتر از پولدارها راه‌حل مشکلات کشور است
به جای اینکه مبلغ مالیات از حقوق کارمندان و کارگران کسر شود، دولت تمرکز خود را روی کسر مالیات از پولدارهایی بگذارد که گاه حساب ثروت‌شان از دست‌شان رفته است. راه جلوگیری از خروج سرمایه از کشور با توسعه تولید و حل مشکلات اقتصادی است و برای رسیدن به تولید نیازمند سرمایه هستیم که می‌توان آن را از ثروتمندان پرشمار جامعه تامین کرد.
محمدرضا از رشت

  بیمارستان‌های تویسرکان پزشکان متخصص مستقر ندارند
بیمارستان‌های شهرستان تویسرکان در طول ۲۴ساعت شبانه‌روز دارای پزشکان متخصص حاضر در بیمارستان نیستند و چند پزشک به‌صورت دوره‌ای در ساعات محدودی از روز در برخی بیمارستان‌ها حضور دارند. مثلا پزشک ارتوپد برخی روزها در شهرستان است و اگر حوادثی مانند تصادف یا سقوط از درخت گردو در تویسرکان که بسیار نیز رخ می‌دهد، اتفاق افتد، باید بیمار را به همدان منتقل کنند که هم‌زمان‌بر است و هم هزینه بسیاری به بیمار و خانواده او تحمیل می‌کند. متاسفانه  با همه این کمبودها در 3ماهه اخیر 4پزشک متخصص ازجمله متخصص بیهوشی و جراحی با موافقت شبکه بهداشت و درمان تویسرکان شهرستان را ترک کرده‌اند و هیچ جایگزینی نیز برای آنها درنظر گرفته نشده است.
جوادی از تویسرکان

  جاده خاوران، سه‌راه سیمان تا پاکدشت، تاریک و کثیف است
جاده خاوران حدفاصل سه‌راه سیمان تا پاکدشت که یکی از بزرگراه‌های مهم کشور است، بسیار تاریک و کثیف است. تاکنون چندین‌بار با راهداری تماس گرفته و طرح مشکل کرده‌ام اما هیچ پاسخی نگرفته‌ام.
 مظفری از تهران

  ‌جاده چراک - سندرک به حال خود رها شده است
جاده چراک - سندرک که عملیات اجرایی آن از سال۸۹ شروع شده قرار بود به طول ۱۲کیلومتر اجرایی شود که تاکنون تنها ۴کیلومتر از آن انجام شده و ۸کیلومتر آن به حال خود رها شده است. جدا از نیاز مردم منطقه به این جاده آیا سرمایه‌ای که بیش از 11سال به حال خود رها شده از بیت‌المال تامین نشده است؟
سندرکی از میناب

  نظارت بر تولید مواد غذایی کافی نیست
وقتی هرازگاهی گزارش‌هایی از تولید موادغذایی و خوراکی فاسد و غیربهداشتی مثل کالباس از گوشه و کنار اعلام می‌شود و اینکه افرادی بدون داشتن کارت بهداشتی اقدام به تولید غیربهداشتی آن کرده‌اند این سؤال مطرح می‌شود که چرا نباید از اول نظارت‌کننده‌ای وجود داشته باشد که اوضاع به این مراحل کشیده نشود؟! اکنون پاسخگوی مسمومیت و بیماری هزاران نفر به‌صورت پنهان و آشکار کیست؟
عسگرآبادی از تهران 

  شهر نور مازندران فقط صبح‌ها آب دارد
شهر نور در استان مازندران تنها ساعات اول صبح از آب لوله‌کشی بهره‌مند است. بعد از آن فشار آب به‌شدت کم یا قطع می‌شود. مسئولان می‌گویند برای رفع این مشکل باید پمپ آب بخرید که اکثر شهروندان توان خرید آن را ندارند. وضعیت به‌گونه‌ای‌ست که حتی برای استحمام، شستن دست‌ها‌، استفاده از سرویس بهداشتی و همچنین شستن ظرف و لباس مشکل داریم. در این شرایط شیوع  بیماری‌های ویروسی و باکتریایی آیا رواست که اینگونه زندگی کنیم؟ اصلا چرا باید تاوان کاستی‌هایی که هست را ما بدهیم و چرا به جای رفع مشکل به ما می‌گویند بروید پمپ بخرید؟!
نادری از نور

این خبر را به اشتراک بگذارید