• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 13 آبان 1400
کد مطلب : 144658
+
-

سرخط خبر

سرخط خبر

  مرگ خاموش قوری‌گُل: تراز آبی تالاب بین‌المللی قوری گل در استان آذربایجان شرقی 53سانتی‌متر کاهش یافت و مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی از وضعیت آبی نامساعد این تالاب ابراز نگرانی کرد. حسن عباس‌نژاد به ایسنا گفت: وضعیت آبگیری و تامین حقابه تالاب بین‌المللی قوری‌گل، امسال با توجه به کاهش میزان بارندگی، وقوع شرایط خشکسالی در منطقه و شرایط نابسامان کانال آبرسانی، نسبت به سال‌های قبل مساعد به لحاظ آبگیری و تامین حقابه مساعد نیست.

  ثبت اطلاعات ۱۵۶۰ بنای ارزشمند تهران در سامانه مدیریت بافت و بناهای تاریخی: مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران گفت: اطلاعات بیش از ۱۵۶۰ بنای تاریخی ارزشمند شهر تهران به سامانه مدیریت اطلاعات بافت و بناهای تاریخی اضافه شد و به‌زودی با قرارگیری در سامانه نقشه تهران و نرم‌افزار رایا در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد. به اعلام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، ابوالفتح شادمهری گفت: در تفاهم با وزارت میراث فرهنگی، اطلاعات و شناسنامه‌ حدود ۳۰۰ بنای تاریخی ثبت شده تهران را دریافت کردیم که برخی از آنها خارج از محدوده شهر و مابقی داخل شهر قرار دارند. او گفت: با بررسی سامانه طرح تفصیلی حدود ۲۳۰۰ بنای ارزشمند را احصا کردیم و از آنجا که اطلاعات آنها مربوط به سال ۸۶ و زمان تصویب طرح جامع بوده، قراراست؛ این اطلاعات به روز رسانی شود. 1300بنای ارزشمند نیز از طریق کتاب‌ها و دفاتر توسعه نوسازی شناسایی شدند.

  قطر شرط پذیرش ایرانی‌ها را اعلام کرد: قطر همزمان با گشایش مرزها به روی گردشگران واکسن‌زده، شرایط دریافت ویزای فرودگاهی در بدو ورود را برای اتباع ایرانی اعلام کرد. به گزارش ایسنا، این ویزا به‌صورت آنلاین و در فرودگاه نیز صادر می‌شود، اما هزینه آن باید با ویزاکارت یا مسترکارت پرداخت شود. هزینه ویزای توریستی ۱۰۰ ریال قطری و مدت اعتبار آن ۳۰ روز است. پاسپورت ایرانی با 6ماه اعتبار زمانی، بلیت رفت و برگشت منطبق با تاریخ رزرو هتل، بیمه مسافرتی پزشکی، کارت واکسیناسیون فایزر / مدرنا / آسترازنکا / جانسون / سینوفارم که از آخرین نوبت دریافت آن ۱۴روز گذشته باشد، تست آنتی‌بادی برای مسافران دارای کارت واکسن «سینوفارم» و همراه داشتن 5هزار ریال قطری معادل ۱۵۰۰دلار آمریکا از دیگر شروط ورود اتباع ایرانی به قطر است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید