• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 6 بهمن 1400
کد مطلب : 152071
+
-

سرخط خبرها/ سقف معافیت مالیاتی؛ 5/6میلیون تومان

کمیسیون تلفیق بودجه 1401، در جریان بررسی جزئیات لایحه پیشنهادی دولتی، سقف معافیت مالیاتی سالانه موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۱۴۰۱ را 60 میلیون تومان  معادل ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در ماه تعیین کرد. این کمیسیون، در جلسه قبلی نیز حداقل حقوق کارکنان دولت را با 60 درصد افزایش، 5 میلیون و 600 هزار تومان تعیین کرد.

  رتبه‌بندی انرژی خودروها برای مالیات و عوارض
مالیات و عوارض شماره‌گذاری خودروها براساس رتبه‌بندی انرژی محصولات که به تأیید سازمان ملی استاندارد ایران رسیده، از صفر تا 5‌درصد برای خودروهای سواری و وانت دوکابین محاسبه و اعمال می‌شود. همچنین، براساس ماده۳۰ قانون جدید مالیات بر ارزش‌افزوده، انتقال سند خودرو از کارخانه به خریدار، مشمول مالیات می‌شود و مبالغ دریافتی با قیمت کارخانه محصولات خودروسازان ارتباطی ندارد.

  مشکلی برای تامین سوخت نیروگاه‌ها نداریم
سخنگوی صنعت برق اعلام کرد: گشایش‌هایی برای تأمین سوخت موردنیاز نیروگاه‌ها ایجاد شده و اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد. مصطفی رجبی مشهدی به ایرنا گفت: افزایش مصرف گاز در بخش خانگی در چند روز اخیر سبب شد تأمین سوخت نیروگاه‌ها تا حدودی با محدودیت روبه‌رو شود که با رایزنی‌های صورت‌گرفته گشایش رخ داده و اکنون مشکلی برای تأمین سوخت نیروگاه‌ها نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید