• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 11 آبان 1400
کد مطلب : 144496
+
-

گرینویچ/ ‌اتوبوس خوابگردها


پس از اینکه یک شرکت اتوبوسرانی متوجه شد مسافران اتوبوس‌های دوطبقه‌اش بیشتر از مسافران سایر اتوبوس‌ها به خواب می‌روند، یک خط ویژه مسافران علاقه‌مند به خواب راه انداخت. به گزارش سایت بریتانیایی مترو، این خطوط اتوبوسرانی 5ساعته است و اتوبوس‌های آن به تمام وسایل مورد نیاز مسافران خواب‌آلود برای خوابی آرام مجهز است. مهم‌ترین ویژگی این اتوبوس‌های دوطبقه آکوستیک‌بودن کم‌صدایی آنهاست. همچنین دمای آن برای خواب تنظیم می‌شود. بهای هر صندلی اتوبوس خوابگردها معادل 10پوند است.

فرزندان نخست باهوش‌ترند

نتایج پژوهشی در دانشگاه ادینبورگ نشان می‌دهد که نخستین فرزند از هوش بالاتری نسبت به فرزندان بعدی برخوردار است. به گزارش فوربز، این پژوهش با جامعه آماری 5هزار کودک انجام شد. از تمام آنها تست هوش گرفته شد تا مشخص شود آیا این باور که فرزندان اول باهوش‌تر هستند درست است یا نه. براساس نتایج این تحقیق ممکن است با وجود هوش بالاتر فرزند اول، فرزندان بعدی از خلاقیت و سایر توانایی‌های ذهنی برخوردار باشند. اکنون نظریه دیگری هم وجود دارد قائل بر اینکه فرزندان اول به واسطه فضای بازتر برای تمرین مهارت‌های ذهنی و حرکتی دارای هوش بالاتری هستند.

قهرمان مبارزه با مواد‌مخدر قاچاقچی بود

سال2019 میلادی بود که یک مأمور پلیس ترکیه به‌عنوان قهرمان مبارزه با مواد‌مخدر از دولت جایزه و مدال شجاعت گرفت. مأموران پلیس ترکیه هنگامی که او و همسرش در حال تردد در شهر بودند، آنها را دستگیر کردند و 25کیلو هروئین در وسایل آنها یافتند. برخی کاربرهای فضای مجازی در ترکیه بر این باورند که سیستم قضایی ترکیه با فشار کارتل‌های مواد‌مخدر برای این مأمور پلیس دام پهن کرده بودند تا برای سایر مامورهای پیگیری که باج نمی‌گیرند، درس عبرتی باشند. برخی نیز او را ماموری فاسد معرفی می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید