• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 18 مرداد 1400
کد مطلب : 137703
+
-

نکته بازی/ مگر بقیه پنجره‌ها هم بسته می‌شود؟



از جمله اخبار جالب این چند روز یکی هم محرومیت علیرضا بیرانوند از حضور در نخستین بازی فصل پرتغال بود. بواویشتا در هفته نخست به مصاف ژیل‌ویسنته می‌رود و بیرانوند به این دلیل بازی را از دست داده که باشگاهش با پنجره بسته نقل‌وانتقالاتی مواجه است. بواویشتا به‌خاطر بدهی فعلا قادر به ثبت قراردادهای جدیدش نیست و بیرانوند هم معطل مانده. البته که برای دروازه‌بان اول تیم ملی کشورمان نگرانیم و امیدواریم زودتر مشکلش حل شود، اما حداقل خوبی این خبر آن بود که فهمیدیم در بقیه نقاط جهان هم پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی بسته می‌شود. تا الان فکر می‌کردیم فقط دستگیره پنجره ما دست فیفا است و فرت و فرت باشگاه‌ها محروم می‌شوند، اما الان که فهمیدیم شیرمردان پرتغالی هم مثل ما بدحساب هستند، از تنهایی درآمدیم. آقا دم‌تان گرم!

بابا لجستیک...!

فدراسیون فوتبال یک بیانیه حماسی و پر آب و تاب داده که اینطوری شروع می‌شود: «به‌منظور میزبانی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در تهران و حمایت از تیم ملی و پشتیبانی لجستیک همه‌جانبه، شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال دستور پرداخت بودجه جهت...» اگر گفتید جهت چی؟ نصب VAR؟ ساختن یک ورزشگاه ملی و آبرومند جدید؟ احداث چند زمین تمرینی استاندارد برای تیم‌های میهمان؟ نه، هیچ‌کدام از حدس‌های‌تان درست نیست. بقیه بیانیه را بخوانید: «...رفع مشکلات نورافکن‌های ورزشگاه آزادی را صادر کرد.» خب خدا را شکر. به معنی واقعی کلمه بر طبل شادانه بکوب. بابا لجستیک؛ اینقدر زحمت نکشید. به خدا ما راضی نیستیم.

خود عربستان می‌رود جای دیگر

این عراقی‌ها هم خیلی بامزه هستند. کنفدراسیون فوتبال آسیا به آنها اجازه میزبانی در مسابقات انتخابی جام‌جهانی را نداده و طبیعتا باید یک زمین بی‌طرف را انتخاب و معرفی کنند. این وسط یکی از مدیران ارشد فوتبال این کشور گفته: «انتخاب اول عراق بازی در قطر است، اما اگر قطری‌ها نپذیرند، در عربستان به مصاف رقبا خواهیم رفت.» این بزرگوار احتمالا در جریان نیست که خود عربستان هم وقتی با ایران بازی دارد، دنبال زمین بی‌طرف است. الان چطوری آنها بازی عراق و ایران را در زمین خودشان برگزار کنند؟ خوشبختانه آنقدر روابط خوبی در این منطقه وجود دارد و آنقدر همه در صلح و صفا هستند که برگزاری بازی در زمین خودی، تبدیل به یک خبر شگفت‌انگیز می‌شود. همه تیم‌ها از اول همه تورنمنت‌ها دنبال زمین بی‌طرف هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید