• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 17 مرداد 1402
کد مطلب : 199185
+
-

پنجره باز، پنجره بسته!

 بسته شدن پنجره تراکتور از سوی فیفا، شوک بزرگی به این باشگاه و هوادارانش وارد و اضطراب زیادی در اردوی این تیم ایجاد کرد. دلیل این تصمیم فیفا چه بود؟ این تصمیم چه تأثیری روی شرایط این روزهای باشگاه تبریزی خواهد گذاشت؟ آیا این مشکل قابل حل است و باشگاه می‌تواند در شروع لیگ از همه نفرات تازه‌واردش استفاده کند؟ چه کسانی مقصر رقم خوردن این وضعیت در تراکتور بودند؟

    گوستاوو و رقمی که دیر پرداخت شد
ماجرای این پنجره بسته به رقم رضایتنامه گوستاوو واگنین از تیم سابقش مربوط می‌شود. این بازیکن یک سال قبل از فوتبال برزیل راهی تراکتور شد اما باشگاه تبریزی در این مدت رقم لازم برای خرید این بازیکن را برای باشگاه واریز نکرده بود. آنها هم با شکایت رسمی به فیفا، پنجره نقل و انتقالاتی تراکتور را بسته‌اند. این عادت همیشگی مدیران فوتبال ایران است که همه‌‌چیز را به روز آخر بکشانند و چنین استرسی به تیمشان بدهند. البته مدیران تراکتور اصرار دارند که این رقم را قبلا واریز کرده‌اند و به‌خاطر مشکلات بانکی، رقم به‌حساب باشگاه ننشسته است. با این حال باشگاه دست به‌کار شده و حالا تأیید نهایی پرداخت این مبلغ را گرفته است.

    بیانیه هراس‌آور سازمان لیگ
پس از بسته شدن پنجره تراکتور، این باشگاه اعلام کرد که مشکلی برای ثبت قرارداد بازیکنان جدید ندارد. چرا که قبل از دریافت این نامه، قرارداد همه نفرات تیم را به‌صورت رسمی ثبت کرده است. با این حال سازمان لیگ با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که نامه در روز سیزدهم مرداد رسیده و زمان ثبت قرارداد تراکتوری‌ها بعد از این تاریخ بوده است. در این صورت اگر تراکتور پنجره‌اش را به‌صورت رسمی باز نکند، نمی‌تواند نفرات جدیدش را در شروع رقابت‌های لیگ برتر به زمین مسابقه بفرستد.

    پنجره باز می‌شود
در نامه فیفا به تراکتور، هیچ اشاره‌ای به‌مدت زمان بسته بودن پنجره نشده است. در نتیجه به‌نظر می‌رسد خطر بزرگی باشگاه را تهدید نمی‌کند. براساس قوانین جدید، اگر تراکتور همین حالا با طرف مقابل تسویه کند، پنجره‌اش باز خواهد شد. در نتیجه به‌نظر می‌رسد آنها مشکلی برای دیدار حساس هفته اول لیگ برتر با سپاهان ندارند. هر چند که با توجه به شروع بسیار سخت لیگ برای این تیم در 2نبرد با سپاهان و پرسپولیس، چنین اضطرابی برای باشگاه به‌شدت غیرضروری بود و بی‌جهت، هواداران پرشمار این تیم در فوتبال ایران را نگران کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید