• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 13 مرداد 1400
کد مطلب : 137290
+
-

دیگه چه خبر؟/ جای خالی دانش‌آموزان دولتی در رتبه‌های برتر کنکور

خبر اول اینکه عمده داوطلبانی که موفق به کسب رتبه‌های برتر در کنکور1400 شده‌اند، ابتدا از مدارس تیزهوشان و سپس مدارس غیردولتی و نمونه دولتی هستند. خبرگزاری تسنیم گزارش داده است که 30نفر از رتبه برتر گروه‌های تجربی، ریاضی و انسانی را به‌ترتیب 20دانش‌آموز مدارس سمپاد، 5دانش‌آموز از مدارس غیردولتی و  3دانش‌آموز از مدارس نمونه‌دولتی تشکیل داده‌اند؛ امسال نیز در میان رتبه‌های برتر کنکور، دانش‌آموزان مدارس دولتی عادی مشاهده نمی‌شوند. نتایج کنکور1400، باعث شد بار دیگر مسئله عدالت آموزشی و کیفیت پایین مدارس دولتی در یک دهه و نیم اخیر از سوی منتقدان آموزشی مطرح شود. اعضای شورای انقلاب فرهنگی می‌گویند که مصوبه اخیر آنها درباره کنکور باعث احیای عدالت آموزشی خواهد شد.

سامانه نوبت‌دهی کرونا برای معلولان فعال شد
وزارت بهداشت حوالی عصر دیروز اعلام کرد که سامانه نوبت‌دهی واکسن کرونا برای افراد دارای معلولیت با درجه شدید و خیلی شدید فعال شد. در این اطلاعیه آمده است: «معلولانی که کد ملی آنها از سوی سازمان بهزیستی به مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ارسال شده، می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند. محل، روز و ساعت دریافت واکسن توسط خود افراد انتخاب می‌شود و نیازی به انتظار برای دریافت نوبت نیست.»

تعرفه جدید خدمات روانشناسی و مشاوره
بالاخره تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره سال1400 توسط هیأت دولت تصویب و ابلاغ شد.به گزارش ایسنا، بر این اساس، تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره برای کارشناسان ارشد و دکتری تخصصی درصورت داشتن پروانه صلاحیت حرفه‌ای، به‌ترتیب مبلغ یک میلیون و ۳۰۰هزار ریال و مبلغ یک میلیون و ۸۷۰ هزار ریال تعیین شد. همچنین تعرفه خدمات روانشناسی توسط روانشناسان و مشاوران دارای مدرک کارشناسی ارشد و صاحب پروانه، 130هزار تومان و دکتری تخصصی 187هزار تومان تعیین شده است. تعرفه‌های مربوط برای ۴۵دقیقه خدمت است که براساس سوابق حرفه‌ای، از زمان دریافت پروانه تخصصی، برای افراد با سابقه کار بالای ۱۵سال، ۱5درصد به مبلغ پایه اضافه می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید