• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 18 مهر 1400
کد مطلب : 142453
+
-

دیگه چه خبر؟/ دانش‌آموزان به مدرسه می‌روند

دانش‌آموزان گوش به زنگ باشند که به‌زودی باید کفش و کلاه کنند و به مدرسه برگردند. به گزارش ایسنا آنطور که سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفته در نیمه اول آبان‌ ماه آن مدارسی که جمعیت دانش‌آموزی‌شان زیر 60نفر است، باز خواهند شد و سپس در نیمه دوم آبان تمام مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شوند و با توجه به مجوز هر منطقه، فعالیت آموزشی خود را آغاز خواهند کرد.

رفع ممنوعیت‌های تردد به پلیس ربطی ندارد
درحالی‌که وضعیت اغلب شهرهای ایران از نظر کرونا زرد شده است، اما محدودیت‌های ترافیکی داخل شهری و برون شهری همچنان پابرجاست و هیچ نهادی نسبت به این پرسش مردم که چرا محدودیت‌ها برداشته نمی‌شود، پاسخگو نیست. سردار مهدی حاجیان، سخنگوی نیروی انتظامی در این‌باره به ایسنا گفت: در این زمینه پلیس، تصمیم‌گیر نیست و ما هر اقدامی که برای تغییر یا برداشتن ممنوعیت‌ها انجام دهیم، منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست. حاجیان درباره اینکه آیا پلیس موافق اجرای روند فعلی محدودیت‌های تردد هست یا خیر هم گفت:‌ حدود 3 یا 4 نوع پیشنهاد دادیم و البته تا این موارد بررسی و نظر نهایی اعلام نشود، همچنان طرح به همان رویه قبلی اجرا خواهد شد.

بازدید رایگان کودکان از موزه‌ ملی هنر و ادبیات کودک
موزه‌ ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، واقع در خیابان حجاب تهران به مناسبت «هفته‌ ملی کودک» از ۱۷ تا ۲۲ مهر به‌صورت رایگان پذیرای خانواده‌ها، کودکان و عموم علاقه‌مندان است.  از بخش‌های مختلف این موزه می‌توان به واحد معرفی نمایشگاه‌های مختلف تاریخی، ایران‌شناسی و اقوام گوناگون ایران اشاره کرد. این موزه هم‌اکنون گنجینه‌ای ارزشمند و گرانبها در حوزه تصویرگری، منابع صوتی و تصویری، پوستر، کتاب، ماکت، عروسک، نشان و تندیس، تجهیزات کاربردی و اسناد و مدارک سازمانی را گردآوری کرده که علاقه‌مندان می‌توانند در هفته ملی کودک با حضور در موزه و توضیحات کارشناسان موزه، بیش از پیش با تاریخچه این نهاد آشنا شوند. «هفته‌ ملی کودک» از 17 تا 22مهر، یادواره «شهید علی لندی»، با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید