• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 2 مرداد 1400
کد مطلب : 136431
+
-

بار دیگر ملودرام، بار دیگر مادران

«مادران موازی» آخرین ساخته پدرو المودوار است

فیلم روز
بار دیگر ملودرام، بار دیگر مادران

پرده‌های ونیز هفتادوهشتم با نمایش فیلم «مادران موازی» جدیدترین اثر پدرو المودوار، بالا می‌رود. «مادران موازی» در روز اول سپتامبر (10شهریور) در سالن بزرگ کاخ سینما در جزیره لیدوی ونیز نمایش داده خواهد شد. این فیلم توسط کمپانی اسپانیایی «ال‌دسئو» تولید شده و در این فیلم پنه‌لوپه کروز در نقش شخصیت اصلی «خانیس» بازی می‌کند. او ازجمله بازیگرانی است که پس از ایفای نقش در فیلم‌های «المودوار» به شهرت جهانی رسیده است. پنه‌لوپه کروز همچنین در فیلم «همه می‌دانند» به‌کارگردانی اصغر فرهادی به‌همراه خاویر باردم، همسر بازیگرش ایفای نقش کرده بود. میلنا اسمیت، ایسرائل الخالده و آیتانا سانچز خیخون از دیگر بازیگران اصلی فیلم «مادران موازی» هستند.
به‌گزارش ال موندو و هالیوود ریپورتر، المودوار که نسبت به انتخاب «مادران موازی» به‌عنوان فیلم افتتاحیه این جشنواره بسیار ابراز خشنودی کرده است، در این‌باره با افتخار می‌گوید: من در سال1983 در بخش فیلم‌های «نیمه شب» ونیز متولد شدم. اشاره المودوار به نمایش فیلم «عادت‌های تاریک» سومین فیلم وی در جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در سال1983 است. او با این فیلم خود را به‌عنوان «بچه شیطان» سینمای اسپانیا مطرح کرد.
المودوار در ادامه پس از یادآوری این خاطره می‌افزاید: سی‌وهشت سال بعد از نمایش فیلم «عادت‌های تاریک» از من خواسته شده تا با فیلم جدید خود جشنواره ونیز را افتتاح کنم. بدون اینکه بخواهم مغرورانه به این قضیه نگاه کنم باید بگویم که این خبر، مسرت و شادی غیرقابل وصفی را در من برانگیخته است. من به‌دلیل این انتخاب از جشنواره فیلم ونیز بسیار سپاسگزارم و امیدوارم بتوانم به تعهدم در این‌باره عمل کنم.
از سویی دیگر آلبرتو باربرا، رئیس جشنواره ونیز می‌گوید: از بازگشت دوباره برنده جایزه شیر طلایی در جشنواره ونیز سال۲۰۱۹ برای «یک عمر دستاورد هنری» (پدرو المودوار) به این جشنواره، با آغوش باز استقبال می‌کنیم؛ آن هم سال‌ها پس از ساخت فیلم «زنان در آستانه فروپاشی عصبی» (المودوار با ساخت این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم انگلیسی‌زبان در سال1989 شده بود)، که برای این کارگردان موفقیتی کامل در عرصه سینمای جهانی رقم زد.
او در ادامه می‌افزاید: بسیار از پدرو المودوار سپاسگزارم که به ما این افتخار را داد که جشنواره امسال ونیز را با فیلم جدید وی افتتاح کنیم؛ فیلمی عمیق و احساسی و حساس که در آن چهره 2زنی که در دوران بارداری‌ با یکدیگر آشنا شده‌اند، به تصویر کشیده شده است. این بارداری عواقب غیرقابل پیش‌بینی برای این دو به‌دنبال دارد و باعث ایجاد نوعی رابطه احساسی عمیق میان این دو می‌شود. به‌گفته باربرا، در این فیلم تجربه تنهایی زنانه بدون تظاهر و ریاکاری نشان داده شده است.

موقعیت دشوار 2زن متفاوت در بیمارستان
المودوار در فیلم «مادران موازی»، داستان 2زن بارداری را روایت می‌کند که برای به دنیا آوردن فرزندان‌شان به‌طور مشترک در یک اتاق بیمارستان بستری شده‌اند. این دو مادر به‌طور ناخواسته باردار شده‌اند؛ یکی از این دو مادر به‌نام «خانیس» که زنی میانسال است، از بارداری احساس ناراحتی نمی‌کند و از اینکه قرار است به‌زودی فرزندی به دنیا بیاورد، احساس شادی و شعف می‌کند، اما مادر دیگر «آنا» که یک بزرگسال است، احساس خوبی نسبت به بارداری ندارد و تا حد زیادی دل‌نگران است و این مسئله روح و روان وی را به‌شدت آزرده است. «خانیس» که بزرگ‌تر از «آنا» است، تلاش دارد در راهپیمایی شبانه‌ای که این دو در راهروی بیمارستان دارند، وی را دلداری داده و به او قوت قلب بدهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید