• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 5 اسفند 1399
کد مطلب : 125169
+
-

کوتاه از سیاست/ مردم را به تصمیم‌های مسئولان بی‌اعتماد نکنیم

کوتاه از سیاست

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اعتماد بخش‌خصوصی و مردم به تصمیم‌های مسئولان کشور از مهم‌ترین سرمایه‌های هر حکومتی است.
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای‌عالی سیاست‌های کلی اصل۴۴ قانون اساسی افزود: هرچقدر مردم را نسبت به تصمیم‌های اتخاذشده ازسوی مسئولان کشور بی‌اعتماد کنیم، در حقیقت به سرمایه اجتماعی کشور آسیب وارد کرده‌ایم. عملکرد ما باید به‌نحوی باشد که تصمیم‌های مسئولان کشور برای مردم اطمینان‌بخش باشد.
وی ادامه داد: البته دراین زمینه خط قرمز نیز وجود دارد؛ اینکه هیچ مسئولی حق ندارد از موقعیت خود سوءاستفاده و فساد کند. هرکس مرتکب فساد شود، در هر جایگاهی که باشد، باید با او برخورد شود. البته گاهی ممکن است مدیران تصمیم‌های اشتباه اتخاذ کنند که باید میان تخلف و فساد با تصمیم غلط تفاوت قائل شویم.
جهانگیری با بیان اینکه مهم‌ترین پیام سیاست‌های کلی اصل44 قانون اساسی این است که بخش خصوصی باید میداندار اقتصاد کشور باشد، اضافه‌کرد: متأسفانه عده‌ای که تازه به مسئولیت رسیده‌اند، تصور می‌کنند بخش خصوصی درحال غارت دارایی‌های کشور است و باید به‌دنبال بگیر و ببند و ایجاد موانع برای بخش خصوصی باشیم.

  حداد عادل جواب احمدی‌نژاد را داد
موضع‌گیری اخیر رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب که در جمع فعالان اصولگرا انجام شد و تلویحا از رد صلاحیت احمدی‌نژاد از سوی شورای نگهبان خبر می‌داد، با واکنش تند رئیس دولت‌های نهم و دهم مواجه شد و صحبت‌های غلامعلی حداد عادل را نشانه‌ای بر مهندسی انتخابات دانست و او را به دستبوسی فرح در قبل از انقلاب متهم کرد.
دیروز اما حداد عادل با صدور جوابیه‌ای که در خبرگزاری فارس منتشر شد، به اظهارات احمدی‌نژاد واکنش نشان داد و تحلیلش از رد صلاحیت احمدی‌نژاد را مبتنی بر رد صلاحیت وی در سال96 و توصیه سخنگوی شورای نگهبان به عدم ‌ثبت‌نام مجدد ردصلاحیت‌شده‌ها دانست.
وی در این جوابیه با اشاره به اینکه هیچ رابطه‌ای با دفتر فرح نداشته و هیچ‌گاه او را ندیده است، ادعاهای احمدی‌نژاد درباره دستبوسی را «دروغ محض»، «چندش‌آور» و سناریوی رسوایی دانسته که فقط دشمنان از آن سود می‌برند.

   صداوسیما، محلی برای بیزینس مداحان شده است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متأسفانه صداوسیما تبدیل به محلی برای بیزینس مداحان یا به بیان دیگر معرفی «بیزینس‌من»های مداح شده است. مداحان در تلویزیون تمرین صدا کرده و هرچه در زبانشان چرخید، بیان می‌کنند؛ درحالی‌که نه محتوای کلام آنها اسلامی است و نه ادبیاتی که به‌کار می‌برند، فاخر است.
به گزارش جماران، مجید انصاری به مناسبت فرارسیدن سالروز صدور «منشور روحانیت» از سوی امام‌خمینی(ره) گفت: متأسفانه با وجود اینکه انتظار می‌رفت این پیام منشأ انقلاب و تحولات بزرگی از نظر ساختاری و بینشی در حوزه‌های علمیه به‌ویژه در حوزه علمیه قم شود، اما نه‌تنها این مهم تحقق پیدا نکرد، بلکه به‌طور فزاینده‌ای شاهد حضور و بروز جریان‌ها و افکار تحجری و یکسونگر در حوزه‌ها هستیم.
وی با بیان اینکه برخی جریان‌های افراطی سیاسی در حوزه‌ها با شکستن حریم و حرمت برخی علما و فضلا و با اغراض انحصارطلبانه سیاسی خودشان آسیب دیگری به حوزه‌ها وارد کرده‌اند، افزود: عارضه دیگری که در تنافی با منشور روحانیت است، سطحی‌نگری، قشری‌گرایی و عوام‌زدگی یا به تعبیر بهتر «فریبکاری» در حوزه‌هاست.
انصاری ادامه داد: آنچه امروز با عنوان معارف و برنامه‌های دینی و مذهبی از صداوسیما پخش می‌شود، بسیار تأمل‌برانگیز است. متأسفانه برخی دعاها بدون توجه به متن و سندی که دارند، پخش می‌شوند و باعث متهم‌شدن شیعیان در فضای جهانی اسلام به «شرک» خواهند شد. در واقع به‌دلیل بی‌توجهی در برنامه‌های رسمی صداوسیما، ادعاهای وهابیون را با رفتار و گفتاری که پخش می‌شود، مستند می‌کنند.

  پاسخ عارف به‌احتمال کاندیداتوری‌اش
رئیس بنیاد امید ایرانیان درباره کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری۱۴۰۰ گفت: در حال بررسی شرایط از سوی کمیته‌ها هستیم و روی موضوعات کار می‌کنیم. هیچ‌وقت از زیر مسئولیت شانه خالی نکرده‌ام و هیچ‌وقت هم برای پذیرش مسئولیت پیشقدم نشده‌ام. روند پیش رو شرایط حضور من در انتخابات را مشخص خواهد کرد.
به‌گزارش مهر، محمدرضا عارف درباره علت عدم‌ حضورش در جلسات نهاد اجماع‌ساز افزود: شورای اجماع‌ساز ۱۵عضو حقیقی دارد که با مکانیسم خاصی از احزاب مختلف انتخاب شده‌اند، من در هیچ حزبی نیستم که بخواهم به نمایندگی از حزب در جلسات شرکت کنم.
وی اضافه‌کرد: به همه جریان‌ها، به‌ویژه اصلاح‌طلبان برای حضور فعال در انتخابات توصیه جدی می‌کنم. شورای شهر دستاورد جریان اصلاحات است و دمکراسی از شوراها شروع می‌شود. اهمیت انتخابات شوراها کمتر از ریاست‌جمهوری نیست.

   بدشانسی‌های دولت دوازدهم
نماینده ادوار مجلس و عضو شورای وحدت اصولگرایان گفت: معتقدم دولت روحانی دولت بدشانسی بود. زلزله، سیل، تحریم، کرونا، سقوط هواپیما و... بود، به مزاح می‌گویم فقط کوه دماوند آتشفشان نکرد که اگر آن هم فعال شود، ازنظر حوادثی که در اختیار روحانی نبوده کامل می‌شود.
محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با «آخرین‌خبر» افزود: امروز وضعیت کشور اینطور شده که قوای کشور فقط همدیگر را نقد و به ناکارآمدی محکوم می‌کنند. حتی اتهام نفوذ و جاسوسی می‌زنند که خیلی ظلم است. اینکه خودمان را محور حق و بقیه را باطل بدانیم، یک مشی آزار‌دهنده است و سرمایه اجتماعی را از بین می‌برد.
وی اضافه‌کرد: واقعا برخی وزیران دولت روحانی شبانه‌روز زحمت می‌کشند و در اوضاعی که درآمد ۱۰۰میلیارد دلاری نفت به کمتر از ۵میلیارد دلار رسیده، مملکت را اداره می‌کنند. البته یک جاهایی هم خستگی و «نمی‌توانیم» هست.

این خبر را به اشتراک بگذارید