• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 30 دی 1399
کد مطلب : 122142
+
-

در حاشیه سیاست/ نگرانی حداد عادل از آشتی مردم با انتخابات

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس دهم، در توییتی در واکنش به اظهارات اخیر غلامعلی حدادعادل نوشت: «عجیب است که آقای حداد عادل نگران است که با کاهش قیمت ارز و بهبود معیشت مردم که نتیجه رفتن ترامپ و احتمال احیای برجام است، مردم با انتخابات آشتی کنند و در نتیجه نامزد مورد نظر ایشان رأی نیاورد؛ یعنی حاضرند به قیمت قهر اکثر مردم با انتخابات، قدرت را به‌دست گیرند.» حدادعادل از چهره‌های اصولگرا اخیرا طی سخنانی جنجالی گفته بود: «معلوم نیست در ماه‌های بهمن و اسفند و فروردین و اردیبهشت و خرداد چه اتفاق‌هایی بیفتد و پیوست تبلیغاتی دشمن با افکار عمومی چه بکند، مسلما نظام سلطه راضی نیست که ما در انتخابات1400 دولتی از جنس مجلس داشته باشیم. بعید نیست که مقداری ارز آزاد کنند یا قولش را بدهند یا با معادلات پولی ‌و ‌مالی بازی کنند و قیمت ارز و سکه پایین بیاید و مردم به یک سمت و سویی بروند.»

  پولمان را بگیرند و مردم را بیمارتر کنند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در رابطه با علمی‌بودن بیانات مقام معظم رهبری درخصوص ممنوعیت خرید واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس، گفت: فرمایش رهبری درخصوص منع خرید واکسن از آمریکا و انگلیس صد درصد علمی است، به این دلیل که هیچ اعتمادی به این کشورها نیست و اینها غیر از دشمنی با ما هیچ برنامه‌ای نداشتند. آیت‌الله موحدی کرمانی،  تصریح کرد: هیچ بعید نیست که آمریکایی‌ها به‌عنوان خدمات پزشکی، این واکسن‌های جعلی را به ایران بفرستند تا پولی از ما بگیرند و بعداً یا مردم ما را بیمارتر کنند یا بکشند. به گزارش مهر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سؤال که آیا ما آمریکا و اروپا را دلسوز خود می‌دانیم، گفت: اینها که هرچه به ایران نشان دادند غیر از ظلم و ستم نبوده است. بنابراین هیچ دلیلی ندارد که ما خودمان را به‌دست اینها بدهیم که برای ما واکسن تهیه کنند.

  2 جریان اعتدالی و تندرو در اصلاحات
یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با ایسنا به 2دیدگاه در داخل جریان اصلاحات اشاره کرد و گفت: یک دیدگاه از جریان اصلاحات در سال۹۲ معتقد بود که اگر نامزد اصلی جریان اصلاحات تأیید صلاحیت نشد، نباید در انتخابات از کسی حمایت کنیم و باید کنار بکشیم. ولی جریان معتدل اصلاحات با جلساتی که با مرحوم هاشمی‌رفسنجانی، ناطق نوری و امثال آن داشت، تلاش می‌کرد با حمایت از نیروهای معتدل در انتخابات تا حد امکان از مطلق‌العنان شدن جریان‌های افراطی در کشور پیشگیری کند. محسن رهامی افزود: در انتخابات مجلس یازدهم هم شورای‌عالی سیاستگذاری درنهایت پس از رد صلاحیت بخشی از نیروهای اصلاح‌طلب، به‌طور کلی از ارائه لیست انتخاباتی خودداری کرد. درحالی‌که جریان اعتدال اصلاحات نگاه صفر و صدی را به انتخابات نداشت و تلاش کرد به هر مقدار که فضا مساعد باشد کرسی‌های مجلس را از دست ندهد و درنهایت در تهران و شهرهای دیگر لیست انتخاباتی ارائه کرد. وی گفت: به‌خاطر همین دیدگاه اعتدالی از طرف بعضی از جریان‌های تند داخل مجموعه اصلاحات، مورد انتقاد قرار می‌گیریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید