• سه شنبه 16 مرداد 1397
  • الثُّلاثَاء 25 ذی القعده 1439
  • 2018 Aug 07

سپاسگزار مردم هستم

رئیس‌جمهور شب گذشته در گفت‌وگویی تلویزیونی که محور آن پاسخ به رفتارهای دوگانه دولت آمریکا از یک سو و تقدیر از صبر و تحمل مردم از سوی دیگر بود به تشریح وضعیت داخلی کشور پرداخت و گفت: حتما ما از وضع مردم مطلعیم و مردم ما امسال با فشار شدیدی مواجه بودند یعنی از یک طرف به‌خاطر خشکسالی مشکل آب داشتیم در کنار آن مشکل برق پیدا کردیم چون سدهای برقابی ما همه دچار مشکل شد در کنار آن مشکلات محیط‌زیست و مشکلات ارزی به‌وجود آمد در بازار و زندگی مردم تأثیر گذاشت.

بی‌رمقی سبدخرید

​​​​​​​یک دفتر چهل برگ شده دفتر حساب نسیه‌های آقا کاظم، هر مقروض یک صفحه، آنها که با خودکار سبز خط خورده‌اند یعنی تسویه شده‌اند و آنها که با خط قرمز نام‌شان هست یعنی بدهکارند. تعداد قرمزها خیلی بیشتر از سبز‌هاست. می‌گوید: از این دفترها چندسالی هست که در کشوی دخلش دارد. ولی این اواخر دفاتر نسیه‌اش، خیلی زودتر پر می‌شوند. «خدا عاقبت این نسیه‌فروشی را بخیر کند.»

چشم‌انداز بسته جدید‌ارزی

بررسی عوامل مؤثر در شکل‌گیری بحران اخیر ارزی نشان می‌دهد یکی از عوامل اصلی در شکل‌گیری این شرایط وجود نقدینگی فراوان در اقتصاد ایران بوده است. از زمان آغاز به‌کار دولت یازدهم نقدینگی 3.3برابر شده؛ درحالی‌که میزان رشد اقتصادی در فاصله سال‌های 92 تا 96 با اینکه در سال91 با افت شدید تولید مواجه بودیم، در مجموع 18 تا 19درصد بوده است.

فرانسیس بیکن، مصرف برق ‌و ...

اول: در تاریخ 28آذر 1394 نگارنده، مهمان جلسه کرسی محیط‌زیست شورای امنیت ملی در طبقه دهم سازمان حفاظت محیط‌زیست با موضوع «تغییر اقلیم» بود.

UPN یا شبکه پیاده شهری

بیایید برای نخستین بار مبتکر واژه‌سازی‌ در جنبش‌های نوین شهرسازی جهان باشیم. بدیهی است با ورود صنایع و فناوری‌های جدید به کشور، واژه‌ها و اسامی فرنگی آنها نیز به ناچار متداول می‌گردند، در مقابل دانش و فناوری‌های بومی نیز قادرند با القاب مناسب پا را تا آن سوی مرزها بگشایند.

دلار، آمریکا، فساد و موارد دیگر

گردشگران حرفه‌ای و تخصصی رویدادها، اخبار را به‌گونه دیگری دنبال می‌کنند. آنها یا با گرفتن چند دقیقه از وقت‌تان بی‌آنکه بدانید، از رادیو، یا با مهم جلوه‌دادن خود، از تلویزیون، یا با دزدیدن نگاهتان روی صفحه اول روزنامه‌هایشان در پیشخوان دکه، شما را به‌خود می‌خوانند و هر آنچه ارزش خبر دادن و تحلیل دارد را در کوتاه‌ترین و تأثیرگذارترین شکل به شما می‌بخشند.

مدیر موزه هنرهای معاصر: خبر کشف آثار پیکاسو ناشی از یک سوء برداشت است

برج‌هایی که باغ‌های الهیه را بلعیده‌اند

ضیافت زنانه به صرف دود

مدیون محبت هم‌محله‌ای‌ها هستم