61
چهار شنبه 9 مرداد 1398
شماره 7724
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بررسی چالش‌های توسعه استان در خانه گفتمان تهران

توسعه
نخستین نشست از سلسله‌نشست‌های بررسی چالش‌های توسعه سیستان و بلوچستان در خانه گفتمان شهر تهران برگزار می‌شود.
اخبار ویژه
سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 18 میلیون و 590 هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان در 4 ماهه سال جاری ثبت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان گفت: 75 درصد از اراضی کشاورزی سراوان به آب قنات وابسته است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱ واحد معدنی کوچک‌مقیاس غیرفعال این استان با سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیارد ریال در نیمه دوم سال ۹۷ و 3 ماهه نخست سال ۹۸ به چرخه تولید بازگشتند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، اظهار کرد: با تدابیری که اندیشیده شده است، روند تامین، ذخیره‌سازی و توزیع گوشت قرمز و مرغ در استان تسهیل خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت خرما از نخلستان‌های مناطق جنوبی این استان آغاز شده است.
مدیر کل راه‌آهن جنوب شرق کشور از رشد ۲۶۵ درصدی تناژ ترانزیت از مبادی مرزی کشور به پاکستان در ۴ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ خبر داد.
سواحل مکران در محدوده آب‌های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان از ایستگاه‌های مهم و اصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری ایران است و این منطقه از حوزه گواتر و پسابندر چابهار آغاز می‌شد و تا منطقه جاسک هرمزگان ادامه دارد.

170  هکتار از طبیعت کرمان خاکستر شد

طبیعت
۱۷۰ هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی این استان از ابتدای امسال تاکنون در آتش سوخته است.
ایجاد تعادل در بازار پیاز

ایجاد تعادل در بازار پیاز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان: کشاورزان برای برنامه‌‌ریزی کشت پیاز در طرح استمرار به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند
طی چند سال اخیر همواره شاهد نارضایتی ناشی از پایین بودن قیمت پیاز و ضرر کشاورزان جنوب کرمانی بودیم، اما طی سال زراعی جاری با باز شدن راه صادرات این محصول، شاهد شوق کشاورزان بودیم.

ایجاد اشتغال، اولویت برنامه‌های مدیران کرمان

به گفته استاندار کرمان ایجاد اشتغال به عنوان یکی از موارد زیربنایی برای حل بسیاری از مسائل در اولویت برنامه‌های مسئولان این استان قرار دارد.
توزیع اشتراکی گاز در خاش
فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: گاز مایع در این شهرستان با هدف مقابله با سودجویان، رفاه حال مردم و دسترسی آسان و ارزان شهروندان به صورت اشتراکی توزیع خواهد شد.
قیمت خرمای ریگان افزایش یافت
طی نشست قیمت‌گذاری خرما در شهرستان ریگان قیمت پایه برای فروش این محصول توسط نخلداران منطقه ۲۳هزار تومان تعیین شد.
کشف 3 تن انواع آبزیان در هرمزگان
3 تن انواع آبزیان که طی 4 ماه اخیر به روش غیراصولی در هرمزگان صید شده بود، کشف شد.
انحراف اتوبوس از مسیر در کرمان14 مصدوم برجای گذاشت
انحراف از مسیر یک دستگاه اتوبوس در کیلومتر ۸۵ محور انار به شهربابک از توابع کرمان ۱۴ مصدوم بر جا گذاشت.

ورود کالا به کیش بدون ثبت سفارش

مکث
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این‌که کیش با دیگر مناطق آزاد فرق می‌کند، گفت: ثبت سفارش برای ورود کالا به کیش منتفی است.

سیستان و بلوچستان؛ رکورددار انتصاب مدیران زن

جامعه
سیستان و بلوچستان در صدر آمار پست‌های مدیریتی پایه، میانی و ارشد زنان در میان 31 استان ایران است. در استانی که بیشترین بازمانده از تحصیل ایران را دارد و به گواه مدیران آموزش و پروش بیشترین جمعیت بازماندگان از تحصیلش هم دختران هستند، به دلیل ازدواج زودرس و مسائل فرهنگی به آن‌ها اجازه تحصیل داده نمی‌شود؛ بیشترین مدیر زن یعنی نگاهی نو و حرکتی رو به ‌جلو.
PDF چهارشنبه 9 مرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
چابهار به عنوان بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی کشور، ایران را از طریق خلیج عدن و دریای عمان به اقیانوس هند متصل می‌کند.
فرماندار بندرعباس گفت: اداره شیلات شهرستان به عنوان دستگاه متولی باید آمار شناورهای دارای مجوز و فاقد مجور را داشته باشد و با نظارت دقیق آن‌ها را تحت کنترل و نظارت خود قرار دهد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: مشترک‌های خانگی برق می‌توانند با کاهش بیش از ۵۰ درصدی در مصرف در ساعت‌های اوج مصرف، پاداش بگیرند.
با توجه به اینکه در ایام تابستان به سر می بریم و به ویژه در نیمه اول شهریور گردشگران بیشتری به نسبت ماه های  دیگر به کرمان سفر می کنند بنابراین باید به این حوزه توجه بیشتری شود. این در حالی است که هنوز زیرساخت های این بخش در استان به میزان کافی مهیا نیست. حتی علائم راهنمایی گردشگری در راه های مواصلاتی استان وجود ندارد.