• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69552
+
-

بازگشت11 واحد معدنی به چرخه تولید

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱ واحد معدنی کوچک‌مقیاس غیرفعال این استان با سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیارد ریال در نیمه دوم سال ۹۷ و 3 ماهه نخست سال ۹۸ به چرخه تولید بازگشتند. 

به گزارش ایرنا «محمودرضا رحمتیان» گفت: راه‌اندازی این واحدهای معدنی باعث اشتغال ۱۳۰ نفر در استان شده است. 

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح فعال کردن معادن کوچک‌مقیاس توسط بخش خصوصی، افزایش سطح اشتغال پایدار، میزان استخراج و تولیدات مواد معدنی مورد نیاز صنایع معدنی، تامین مواد اولیه کارخانه‌ها و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود این منطقه است. 

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: یکی از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی اولویت‌دار سال ۹۸ وزارت صمت اجرای پروژه احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس است. 

وی تصریح کرد: امید است تا پایان سال ‌جاری سایر واحدهای معدنی غیرفعال دارای ظرفیت و واجد شرایط سیستان و بلوچستان به چرخه تولید بازگردند و در ایجاد اشتغال پایدار، رونق تولید و امنیت پایدار در سطح این استان تاثیرگذار باشند. 

رحمتیان درباره اقدامات انجام‌شده بخش معدن استان در 3 ماهه اول سال ۹۸ گفت: برای پشتیبانی از تولید مواد معدنی دارای ارزش افزوده بالا، همچنین جذب سرمایه‌گذار، حفظ و ایجاد اشتغال پایدار تعداد ۸۳ فقره درخواست صدور پروانه اکتشاف، ۱۴ فقره پروانه اکتشاف، یک فقره گواهی کشف و 3 فقره پروانه بهره‌برداری با میزان سرمایه‌گذاری ۱۰۶ میلیون ۳۵۶ ریال صادر شده که این امر موجب اشتغال ۸۶ نفر در این استان شده است. 

قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در کمربند فلززایی و معدنی جهان که از یوگسلاوی تا پاکستان ادامه دارد و سهم بالای استان در برخورداری از این معادن با ذخایر معدنی نظیر کرومیت، مس، منگنز، سرب و روی، قلع، تنگستن، آنتی‌موان، طلا و کانسارهای غیرفلزی نظیر تالک، منیزیت، گل‌سفید، سیلیس، فلدسپات، کائولن و سنگ‌های ساختمانی به‌ویژه گرانیت، همچنین پتانسیل‌های معدنی حوزه تفتان و امکان استقرار کارخانه‌های چینی و کاشی و سرامیک در محدوده تفتان بخشی از توانمندی‌های این استان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید