• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69542
+
-

کشف 3 تن انواع آبزیان در هرمزگان

3 تن انواع آبزیان که طی 4 ماه اخیر به روش غیراصولی در هرمزگان صید شده بود، کشف شد. 

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان گفت: در این مدت، بیش از۸۵۰ طاقه تور منوفلامنت غیرمجاز، ۶۵ جفت تخته ترال، ۵۵ طاقه تور غیرمجاز متفرقه، ۶۷ فروند شناور غیرمجاز توقیف و ۱۰۰ نفر متهم دستگیر شدند. 

به گزارش ایرنا، سرهنگ «حسن آزادی» افزود: پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات قشم نیز در چند روز گذشته، موفق به توقیف یک دستگاه کامیون با ۲۰ عدد تخته ترال و دستگیری یک نفر متهم شد. 

وی بیان کرد: این برخوردها با هدف صید پایدار، حفظ ذخایر آبزیان و صیانت از حقوق صیادان مجاز است؛ همچنین ۵۰ فروند شناور متخلف صیادی به علت رعایت نکردن محدوده صید و همراه نداشتن گواهینامه‌های دریانوردی و ایمنی، به کمیسیون تخلفات شیلات استان معرفی شدند. 

آزادی تصریح کرد: پیشگیری از بروز جرائم و کشف آن، دستگیری متخلفان و متجاوزان از قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبزی، جلوگیری از صید، حمل و تحویل‌گیری فرآوری و عرضه آبزیان بدون مجوز، کنترل خروج و ورود شناورهای صیادی و بازرسی آن‌ها، تشکیل پرونده قضایی و اعزام متخلفان صیادی به محاکم قضایی از جمله مأموریت‌های اصلی یگان حفاظت آبزیان است. 

وی از مردم و مسئولان خواست در صورت مشاهده از هرگونه تخلفات صید غیرمجاز آبزیان با شماره تلفن ۳۳۳۳۱۴۱۳ ستاد خبری فرماندهی شیلات تماس بگیرند. 


کشف ۵ تن انواع مواد مخدر در میناب 

۵ تن و ۳۶۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر نیز از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه امسال در شهرستان میناب کشف شد. فرمانده انتظامی میناب گفت: مواد مخدر کشف‌شده شامل ۴ تن و ۷۶۸ کیلوگرم تریاک، ۵۴۶ کیلوگرم حشیش، ۱۲ کیلوگرم هروئین و ۶۹ کیلوگرم سایر مواد است. 

سرهنگ «محمد رستمی» در جمع خبرنگاران افزود: مأموران پلیس میناب، مواد مخدر کشف‌شده را با همکاری کلانتری و پاسگاه‌های انتظامی شهرستان کشف کردند. 

وی بیان کرد: مواد مخدر کشف‌شده در میناب در هم‌سنجی با پارسال، ۶۲ درصد افزایش داشته که این امر مرهون تلاش شبانه‌‌روزی مأموران سخت‌کوش انتظامی است. 

فرمانده انتظامی میناب اظهار کرد: در این مدت ۶۴ قاچاقچی مواد مخدر و ۲۸۱ معتاد متجاهر دستگیر شدند که متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید