• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69546
+
-

بررسی چالش‌های توسعه استان در خانه گفتمان تهران

نخستین نشست از سلسله‌نشست‌های بررسی چالش‌های توسعه سیستان و بلوچستان در خانه گفتمان شهر تهران برگزار می‌شود. 

دبیر همایش چالش‌های توسعه سیستان و بلوچستان در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار کرد: سال‌هاست از این استان تصویری غبارگرفته و گاه مخدوش و بیگانه در رسانه‌ها و اذهان عمومی شکل گرفته است. 

«مهدی رخشانی» گفت: سیستان و بلوچستان دیار مردمانی سخت‌کوش است که در فضای رسانه‌ای و سینمایی گاه نماد قاچاق، گاه نماد محرومیت و گاه نماد خشونت نشان داده شده است. 

وی افزود: سیستان و بلوچستان سرزمینی سرشار از ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و هنری است که همواره با ناآگاهی، کج‌فهمی و بی‌سلیقگی به نمایش درآمده و فرصت‌های معمولی رونق حیات اقتصادی را از این استان سلب کرده است. 
    
وی بیان کرد: نشست 4 روزه «بررسی تصویر سیستان و بلوچستان در سینمای ایران» نخستین برنامه از سلسله‌نشست‌های بررسی چالش‌های توسعه سیستان و بلوچستان است که با حضور و سخنرانی صاحب‌نظران و کارشناسان این استان و همچنین فیلم‌سازان و سینماگرانی که در آن دیار تجربه فیلم‌سازی دارند، از ۱۰ تا ۱۳ مرداد از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹ در خانه گفتمان شهر تهران برگزار می‌شود. 

دبیر نشست چالش‌های توسعه سیستان و بلوچستان گفت: حضور در این نشست برای مخاطبان و علاقه‌مندان آزاد است. 

وی افزود: خانه گفتمان شهر (وارطان) در میدان فلسطین، ابتدای طالقانی غربی، پلاک ۵۱۴ واقع شده است. مهدی رخشانی از هنرمندان و فیلم‌سازان سیستان و بلوچستان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید