• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69534
+
-

ورود کالا به کیش بدون ثبت سفارش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این‌که کیش با دیگر مناطق آزاد فرق می‌کند، گفت: ثبت سفارش برای ورود کالا به کیش منتفی است. 

به گزارش فارس، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در جمع برخی کسبه معترض به بخشنامه اخیر گمرک‌های کشور مبنی بر لزوم ثبت سفارش کالا به مناطق آزاد به تشریح پیگیری‌های مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش برای رفع این مشکل پرداخت و گفت: بعد از اعلام گلایه‌مندی کسبه، موضوع با فوریت در مجمع عمومی سالانه مناطق آزاد موضوع مطرح شد. 

وی افزود: طی این جلسه، مقرر شد این بخش‌نامه منتفی اعلام و بر اساس آن ثبت سفارش برای واردات کالا به کیش انجام نشود. 

«غلامحسین مظفری» در ادامه افزود: استدلال ما این است که کیش با دیگر مناطق آزاد فرق می‌کند و باید تفاوت داشته باشد. قابل قبول نیست که یک طرح و مصوبه‌ای در کشور شامل همه مناطق آزاد شود. کیش را باید مستثنی کرد که موضوع پذیرفته شد. 

وی ادامه داد: درباره واردات خودرو به جزیره نیز این استدلال پذیرفته شد و تا 2 هفته آینده موضوع واردات خودرو به کیش آزاد می‌شود. مظفری گفت: خودرو در هر منطقه آزاد تا ۲۰۰ الی ۳۰۰ کیلومتر اطراف آن می‌تواند تردد کند. این قانون با توجه به تعداد اندک خودرو، همچنین ‌جمعیت کم جزیره اجرا می‌شود. 

در پی تسری قوانین گمرگی داخل کشور به مناطق آزاد و صدور دستور عمل ثبت سفارش کالا‌های وارداتی به مناطق آزاد و ممانعت گمرک از ترخیص کالاهای واردشده بدون ثبت سفارش، روز دوشنبه جمع کثیری از بازاریان جزیره با تعطیل کردن مغازه‌های خود در مقابل ساختمان سازمان منطقه آزاد کیش حضور یافتند و خواستار رسیدگی فوری و لغو قانون تسری داده‌شده به منطقه آزاد کیش شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید