• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69549
+
-

18 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان

سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 18 میلیون و 590 هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان در 4 ماهه سال جاری ثبت شده است. 

به گزارش فارس «ایوب کرد» اظهار کرد: داده‌های به دست آمده از دستگاه‌های ترددشمار یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی است که برای کنترل وضعیت ترافیکی جاده‌ها و برای برنامه‌ریزی بهتر برای کاهش حوادث جاده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

وی با اشاره به این‌که از ابتدای سال جاری تا پایان تیر بیش از 18 میلیون و 590 هزار و 685 تردد در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده، گفت: داده‌های آماری ثبت‌شده توسط این دستگاه‌ها، اطلاعات مربوط به حجم ترافیک، میانگین سرعت وسائط نقلیه، محور‌های دارای ترافیک سبک و سنگین و همچنین تعداد وسایل نقلیه عبوری در هر محور به تفکیک سبک و سنگین است. 

وی ادامه داد: آمار دریافتی از 74 دستگاه ترددشمار آنلاین نصب شده در محور‌های مواصلاتی استان در 4 ماهه ابتدای سال جاری حاکی افزایش تردد به میزان 28 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل است که بیشترین تردد وسائط نقلیه در محورهای بمپور – ایرانشهر و بالعکس و هیرمند – زابل بوده است. 

کرد با بیان این‌که سرعت متوسط تردد در محور‌های استان 81 کیلومتر در ساعت بوده است که نسبت مدت مشابه سال گذشته 3 کیلومتر در ساعت کاهش یافته است، اضافه کرد: بیشترین سرعت متوسط در این مدت 119 کیلومتر در ساعت بوده که در محور نیکشهر - قصرقند به ثبت رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید