03
چهار شنبه 26 شهریور 1399
شماره 8039
شهر
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مطالبه زندگی

دوچرخه
«تهران، شهر مناسب دوچرخه‌سواری نیست.» وقتی از دوچرخه‌سواری در شهر حرف می‌زنی، نخستین جمله‌ای که در جواب می‌شنوی، این است.
ویژه
گشت‌وگذار از معابر شهری برای اغلب افراد آسان به‌نظر می‌رسد؛ عبور از سدمعبر، گذر از کنار چاله‌ها و موانعی که هر روزه برای شهروندان وجود دارد.
ایمن‌سازی، مرمت و بهسازی مسجد ارگ تهران که از اواخر سال گذشته توسط سازمان عمران شهرداری تهران شروع شده بود چند روز دیگر به پایان می‌رسد.
ساماندهی
دستفروشان پای رهگذران بساط می‌کنند که کسب درآمد کنند، اما فعالیت آنها اغلب با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود و در این شرایط مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون شهر تهران در شورای شهر تهران واکنش‌های بسیاری را هم برانگیخته است.
همشهری اهمیت مشارکت شهروندی و شوراها در نامگذاری معابر و مخالفت با برخی از نام‌ها در این روند را بررسی کرد

جایگاه قانون در جدال نامگذاری خیابان‌ها

سید محمود میرلوحی: رفتار هیأت تطبیق در فرمانداری برای نامگذاری معابر، به نوعی ورود به اختیارات شورای شهر و نمایندگان مردم است
گزارش
شهر را هویت و خاطره‌هایش می‌سازد، نه صرفا ساختمان‌ها، اتوبان‌ها و عناصر کالبدی. شهروندان از بزرگان و شخصیت‌هایی همچون جلال آل احمد، اخوان ثالث، هوشنگ ابتهاج، محمد مصدق و... خاطره دارند یا از آنها در تاریخ و ادبیات بسیار شنیده و خوانده‌اند.
پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو

پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو

دیروز شهردار تهران در پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو، مسیر خانه تا محل کار را با دوچرخه طی کرد.
پارک شهر میزبان مراسم روز جهانی صلح
بزرگداشت «روز جهانی صلح و هفته دفاع‌مقدس» امسال همزمان برگزار می‌شود. این مراسم روز دوشنبه 31شهریور و با همکاری «انجمن علمی مطالعات صلح ایران»، «کرسی حقوق بشر، صلح و دمکراسی یونسکو» و دانشگاه شهید بهشتی و به میزبانی شورای استان تهران برگزار می‌شود.