20
یکشنبه 30 شهریور 1399
شماره 8042
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مسافر کوچولویی که از شکنجه مُرد!

کاش زنده بودی، پسرک 6ساله اشتهاردی کوچکم. کاش کسی برای تو قصه می‌خواند تا شیرین بخوابی و نگران چیزی نباشی. نترسی از اینکه زن‌عمو از حضور تو ناراحت است.
ویژه
جشن‌هایی که در شهریور برگزار می‌شده است و در ایران هنوز هم گاهی برگزار می‌‌شود، یکی جشنی است که به نام شهریورگان آن را برگزار می‌کرده‌اند.
کنش و فعالیت معطوف به نویسندگی در کشورهای جهان سوم و به‌ویژه ایران سخت است و به غایت ملالت‌بار. نویسندگی مکانیسمی درونی است و از هرنظر تمامیت‌خواه.
انتشارات ققنوس با هدف اینکه خواندن گزیده‌ای از آثار به‌مراتب بهتر از نخواندن آنهاست و با الگوبرداری از کتاب‌های کوچک و کم‌حجم انتشارات گالیمار فرانسه به نام فولیو Folio و با مطلع ساختن ناشر فرانسوی از این تصمیم مجموعه‌ «پانوراما» را برای چاپ آثاری در قطع کوچک و کم‌حجم، تعریف کرده است.
طرح روز
زنی در آفریقای جنوبی به تنهایی و با استفاده از وسایل ابتدایی برای خودش خانه ساخت.
یک حمله باج‌افزاری به تعطیلی سیستم‌های فناوری اطلاعات بیمارستانی در دوسلدورف منجر شد.

عکس روز

عکس روز
محافظی که اسلحه‌اش را جا گذاشت

محافظی که اسلحه‌اش را جا گذاشت

محافظ دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا پس از اینکه اسلحه‌اش را در هواپیما جا گذاشته بود از کار اخراج شد.
توقف بزرگ‌ترین پروژه استخراج طلا
توقف بزرگ‌ترین پروژه استخراج طلا
دادگاهی در شیلی با صدور حکمی بزرگ‌ترین پروژه معدن طلای جهان در این کشور را به‌دلیل آسیب‌های زیست‌محیطی پیش از بهره‌برداری متوقف کرد.

فریدون مشیری

اگرچه ایران همیشه سرزمین شعر و ادب بوده و هست و شمار شاعران آن بسیار اما در میان این شعرا شمار آنانی که در پیوند شعر با موسیقی نقشی ماندگار داشته‌اند آنچنان زیاد نیست.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاتمی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در آخرین روز از سفر 4‌روزه خود به استان آذربایجان غربی دیروز با مردم شهر مرزی پیرانشهر و مهاباد دیدار کرد.
دیرینه‌شناسان درباره اینکه چرا دایناسورها پس از برخورد یک سیارک به زمین منقرض شدند، اما پرندگان زنده ماندند، معتقدند منقارهای پرندگان باعث شده آنها نسبت به سایر موجودات برتری داشته باشند.
بسیاری از رانندگان ایرانی عمدتا فردگرا هستند و می‌خواهند گلیم خود را از آب بگیرند.