19
یکشنبه 30 شهریور 1399
شماره 8042
جهان
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
حضور پرشمار مردم در رای‌گیری زودهنگام در 4 ایالت آمریکا همه را شگفت‌زده کرده تا نشانه‌ای باشد مبنی بر اینکه امسال انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا یک انتخابات داغ و پرهیاهو خواهد بود.
ادامه حبس شاهزاده‌هایی که از 3سال پیش به دستور محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی بازداشت شده‌اند، میزبانی ریاض در اجلاس آتی گروه20 را به خطر انداخته و فشارها برای لغو این رویداد که اعتبار زیادی برای عربستان به همراه خواهد داشت را افزایش داده است.
خاورمیانه
درحالی‌که تنها 43روز به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده، تلاش‌های دولت ترامپ برای خلق دستاوردی دیپلماتیک و استفاده از آن در رقابت‌های پیش‌رو به شکل قابل توجهی شدت گرفته است.

سایه ترامپ بر سر نسل آینده آمریکا

مرگ روث بیدر گینزبرگ، قاضی ارشد آمریکایی، به بحرانی سیاسی در آمریکا تبدیل شده و محافظه‌کاران را در دیوان عالی به برتری می‌رساند
آمریکا
درگذشت روث بیدر گینزبرگ، قاضی ارشد دیوان عالی آمریکا در آستانه انتخابات آمریکا بدترین کابوس دمکرات‌ها را به واقعیت تبدیل کرده و به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور فرصتی تاریخی داده تا ترکیب دیوان عالی را دست‌کم برای یک نسل به نفع جمهوریخواهان تغییر دهد. به گزارش بی‌بی‌سی، گینزبرگ، یکی از نخستین زنانی که در رشته حقوق در هاروارد فارغ‌التحصیل شده بود، جمعه بعد از سال‌ها مبارزه با سرطان در منزل خود در واشنگتن درگذشت. او که از دهه90 درگیر سرطان بوده و 5بار به همین‌خاطر مورد معالجه قرار گرفته بود، ماه‌ها پیش اعلام کرده بود که دوباره به‌خاطر بازگشت تومورهای سرطانی تحت درمان قرار می‌گیرد.
PDF جهان
کوتاه جهان
دیلی‌تلگراف در گزارشی به آغاز موج دوم کرونا در انگلیس و برنامه‌های دولت برای مقابله با آن پرداخته است.