• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69046
+
-

آغاز طرح آبخیزداری در گرمسار

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار از آغاز 7 طرح آبخیزداری در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح‌ها با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی آغاز شده است. «اسماعیل عرب معصومی» در گفت‌وگو با مهر افزود: عملیات اجرایی این طرح‌ها با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار که از محل صندوق توسعه ملی تأمین ‌شده، آغاز شد.
وی با اشاره به این‌که افزایش سطح آب‌های زیرزمینی، تقویت منابع آبی و بهبود شرایط دبی قنوات و چاه‌ها ازجمله مهم‌ترین مزیت‌های اجرای طرح‌های آبخیزداری است اضافه کرد: جلوگیری از هدررفت آب و بهبود بحران کم‌آبی از دیگر مزیت‌های این طرح‌هاست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار با بیان این‌که سال گذشته ۱۷ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری شهرستان اختصاص یافت بیان کرد: عملیات اجرایی آبخیزداری از پروژه‌های سال گذشته به‌طور کامل اجرایی شد.

عرب معصومی با تأکید بر این‌که در گذشته ظرفیت ذخیره‌سازی و کنترل رواناب‌ها ۳۲۰ متر مکعب بود افزود: با تخصیص اعتبارات پروژه‌های آبخیزداری این ظرفیت در حال حاضر پس از هر بارندگی به ۴۱۴ متر مکعب افزایش یافت.
وی هدف از اجرای طرح‌های آبخیزداری را کنترل سیلاب، رسوب فرسایش و تغذیه آب سفره‌های زیرزمینی اعلام کرد و گفت: تاکنون با اجرای طرح‌های آبخیزداری شاهد افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی سطح آب سفره‌های زیرزمینی بودیم.

رئیس اداره منابع طبیعی گرمسار با بیان این‌که این طرح توانسته تا حدودی مشکل کم‌آبی برخی قنوات را نیز رفع کند بیان کرد: طرح‌های آبخیزداری در کنترل سیلاب‌ها و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی نقش مؤثری ایفا می‌کند و این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید