• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68779
+
-

تشکیل نخستین زنجیره ارزش زیتون در رودبار

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی گفت: اولین زنجیره ارزش زیتون در رودبار تشکیل شد.به گزارش فارس «سید رحمت الله پریچهر» اظهار کرد: این زنجیره در طارم سفلی در استان قزوین و طارم علیا در استان زنجان نیز تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که بیش از ۲۰ هزار تن از زیتون کشور در گیلان تولید می‌شود، افزود: عمده فعالیت اقتصادی در رودبار مربوط به زیتون است.مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: تشکیل زنجیره ارزش زیتون سبب ارتباط بین تولیدکنندگان، صاحبان صنایع، فراوری‌کنندگان و تجار خواهد شد. 

پریچهر به مبارزه با مگس زیتون اشاره کرد و افزود: مبارزه با مگس زیتون در رودبار به دلیل وجود باغ‌های قدیمی در این شهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که این آفت در تمامی باغ‌های دنیا وجود دارد، تصریح کرد: آفت مگس زیتون به ‌عنوان مهم‌ترین آفت این باغ‌ها شناخته می‌شود و در باغ‌های قزوین، زنجان و گیلان وجود دارد.

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی گفت: فعال کردن ایستگاه‌های پیش‌آگاهی و بازدید از آنها و نیز استفاده از روش‌های تلفیقی کنترل آفت بر اساس آخرین دستورالعمل بازنگری شده پیشنهاد شده است.

پریچهر درباره روش تلفیقی آفت مگس زیتون بیان کرد: این روش شامل روش کنترل زراعی، روش کنترل رفتار آفت، شکار انبوه، کنترل شیمیایی و محلول‌پاشی پوششی است.

وی با تاکید بر این‌که آغاز سریع‌تر مبارزه با این آفت سبب کاهش خسارت به باغ‌ها خواهد شد، گفت: سال گذشته این آفت وجود داشت اما به علت همکاری دستگاه‌های مرتبط و باغداران، خسارت قابل ‌توجه نبود. امیدواریم در سال جاری نیز با همکاری باغداران خسارت چندانی به باغ‌ها وارد نشود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید