• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 15 دی 1399
کد مطلب : 120810
+
-

100ثانیه خبر

  اعتراض به قوانین جدید پرواز در آمریکا
«وینگ» از شرکت‌های زیرمجموعه‌ گوگل که در زمینه تولید هواپیماهای بدون سرنشین فعال است، قوانین پیشنهاد شده توسط دولت آمریکا برای مدیریت پهپادها را نقض‌کننده حریم شخصی می‌داند. به گزارش وب‌سایت ورج، براساس تغییرات تازه‌ای که در قوانین به پرواز درآوردن پهپادها در آمریکا اعمال شده، تقریباً تمامی پهپادهایی که در این کشور به پرواز در می‌آیند باید موقعیت مکانی خود را به‌طور لحظه به لحظه به‌گونه‌ای گزارش کنند که برای نهادهای اطلاعاتی و قضایی ایالات متحده در دسترس باشد.

  استارت چین برای پرتاب ایستگاه فضایی
جو جیان پینگ، طراح ارشد پروژه فضاپیمایی سرنشین‌دار چین گفته است که چین در فصل بهار امسال با موشک «راهپیمایی طولانی 5بی» و «یائو 2»، سفینه مادر ایستگاه فضایی را از ون چانگ استان هه‌نان به فضا پرتاب خواهد کرد. به گزارش رادیو چین، هم‌اکنون همه کارهای آزمایش سفینه مادر به پایان رسیده است و فضانوردان برای این ماموریت انتخاب شده‌اند و در حال طی دوره‌های آموزشی هستند. او در این خصوص می‌گوید: «ما نخستین ایستگاه فضایی سرنشین‌دار چین با عمر طولانی و در سطح پیشرفته جهانی را در مدار زمین قرار می‌دهیم و تحقیقات علمی فضایی را در مقیاس وسیع در آن انجام خواهیم داد.»

  استفاده از گاز بیومتان برای حرکت قطار
انگلستان قصد دارد از گاز بیومتان که از زباله‌های انسانی و حیوانی ایجاد می‌شود در راه‌آهن این کشور استفاده کند. به گزارش ایندیپندنت، انگلیسی‌ها قصد دارند برای حذف تدریجی موتورهای دیزلی که آلاینده هوا هستند، از قطارهایی استفاده کنند که با گاز ایجاد شده از زباله‌های انسانی و حیوانی و مواد غذایی کار می‌کند. واگن ریلی «بیو اولترا» ماحصل ایده گروهی از مهندسان شرکت قطار سبک شهری است و توانایی حمل 120مسافر را دارد. واگن‌های این قطار توسط یک سیستم خودران بین ایستگاه‌ها جابه‌جا می‌شود.

  تست آیفون‌های تاشو
اپل دو نمونه اولیه از آیفون تاشوی خود را آزمایش کرده است. یکی از این دستگاه‌ها یک نمایشگر دارد و صدفی‌شکل است و دیگری مانند یک کتاب باز و بسته می‌شود و دارای دو نمایشگر است. به گزارش تک رادار، این نمونه‌های اولیه دارای قاب و نمایشگر هستند، اما اجزای داخلی در آنها وجود ندارد. براساس وجود یک حق امتیاز ثبت شده توسط اپل، مشخص شده است که مکانیسم لولا در دستگاه‌های تاشو این شرکت وجود خواهد داشت.

  عنکبوت فضایی
شرکت انگلیسی «اسپیس بیت» با طراحی یک روبات فضایی شبیه به عنکبوت، قصد دارد آن را در ماموریت ناسا برای فرود روی‌ماه در سال‌جاری میلادی مورد استفاده قرار دهد. به گزارش تک‌تایمز، این روبات کهAsagumo نام دارد، به جای چرخ دارای پا برای حرکت است که این موضوع، آن را قادر می‌سازد که در سطوح ناهموار، راحت‌تر به پیش برود. وزن این روبات حدود 1300گرم است و از صفحه‌های خورشیدی نیروی خود را تامین می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید