• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
دو شنبه 3 آذر 1399
کد مطلب : 116578
+
-

100ثانیه خبر/ حمله سایبری به سایت‌های رمزارز

به‌نظر می‌رسد که مشکلات شرکت GoDaddy که خدمات ثبت دامنه و میزبانی وب ارائه می‌دهد، هنوز تمام نشده است. به گزارش انگجت، اخیرا مشخص شده است که هکرها، کارمندان GoDaddy را فریب داده‌اند تا مالکیت یا کنترل دامنه‌های وب چندین سرویس رمزارز را کنترل کنند و به‌صورتی کاملا ناخواسته به حملاتی که سایت‌ها را از بین می‌برد، کمک کرده‌اند. درحال حاضر مشخص نیست که چند شرکت، قربانی این حملات شده‌اند، اما برخی از بزرگان در این حوزه اعلام کرده‌اند، چند روزی می‌شود که دچار مشکلاتی شده‌اند.

  ترمیم نشتی ایستگاه فضایی
خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی نشتی ردیابی شده در ماژول روسی زوزدا را ردیابی و آن را ترمیم کردند. به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریژیکوف این شکاف را با وصله‌ای از جنس لاستیک و فویل  آلومینیومی پوشانده است. قرار است با استفاده از اطلاعات اندازه‌گیری سطح اتمسفر و داده‌هایی که تیم کنترل پروژه به زمین منتقل می‌کند، عامل این نشتی شناسایی و برطرف شود. در‌ماه سپتامبر سال2019نشتی کوچک هوا در ایستگاه فضایی بین‌المللی مشخص شد، اما در ماه‌های آگوست و سپتامبر سال‌جاری، سرعت نشتی هوا، 5برابر شد و خدمه دریچه ماژول‌های این آزمایشگاه را بستند تا کنترل‌هایی انجام دهند و چند روز در بخش روسی خود را قرنطینه کردند.

  تمدید به‌روزرسانی‌های کروم برای ویندوز7
گوگل، 6ماه بیشتر از آنچه در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود، به‌روزرسانی‌های مربوط به کروم را در ویندوز7ادامه می‌دهد. به گزارش انگجت، این غول فناوری در ژانویه سال‌جاری اعلام کرده بود که پشتیبانی از مرورگر سیستم‌عامل قدیمی ویندوز را در روز پانزدهم ژوئیه2021متوقف می‌کند. اما اکنون، این شرکت اعلام کرده است که پشتیبانی از کروم را برای این سیستم‌عامل، دست‌کم تا روز پازدهم ژانویه سال2022ادامه خواهد داد. در اطلاعیه گوگل آمده که بسیاری از افراد به‌دلیل همه‌گیری بیماری کووید-19به دورکاری مشغول هستند که این امر، آنها را درحال حاضر با چالش‌های فراوانی روبه‌رو کرده است.

  اتهام‌زنی اپل و فیسبوک به یکدیگر
اپل اخیرا نامه‌ای به گروه‌های دیده بان حقوق بشر ارسال کرده و به آنها اطمینان داده است که iOS14 به محدودیت‌های جدیدی در زمینه حفظ حریم خصوصی مجهز می‌شود. به گزارش فایننشال‌تایمز، این شرکت اعلام کرده که فیسبوک با نادیده گرفتن حریم خصوصی کاربران، در حال جمع‌آوری اطلاعات آنها است. در مقابل فیسبوک نیز با متهم کردن اپل به سوءاستفاده از موقعیتش در بازار برای بهره‌بردن از مجموعه داده‌های خود، مدعی شده است که این کار، استفاده رقبا از این اطلاعات را تقریبا غیرممکن کرده است. فیسبوک می‌گوید که اپل از این موضوع به‌عنوان یک پوشش برای سلطه خود در دنیای تبلیغات استفاده می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید