• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 23 آذر 1399
کد مطلب : 118578
+
-

100ثانیه خبر/ پرواز آزمایشی پهپاد تانکر بوئینگ

شرکت بوئینگ یک نسخه آزمایشی از هواپیمای بدون سرنشین تانکر MQ-25 خود را با برای نخستین بار به پرواز درآورد. به گزارش وب‌سایت انگجت، دیری نخواهد گذشت که انسان در سوخت‌گیری در هوا دخالت چندانی نخواهد داشت. پرواز 5/2ساعته این پهپاد نشان داد که می‌توان با ایجاد تغییراتی اندک آن را کاملا آماده سرویس‌دهی کرد. پهپاد آزمایشی T1، پیش درآمد یک مدل «توسعه مهندسی» است که بوئینگ را یک قدم به یک وسیله نقلیه بدون سرنشین نزدیک می‌کند.

  گوگل و اپل علیه اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی
شرکت‌های گوگل و اپل در راستای حفظ امنیت و همچنین حریم خصوصی افراد به توافقی بر سر متوقف کردن اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی کاربران رسیدند. به گزارش ورج، یک شرکت به نام «ایکس – مد سوشیال» کدهای برنامه‌نویسی خاصی را ابداع کرده که در برخی اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند وجود دارد و برای شناسایی موقعیت مکانی کاربران به‌کار می‌رود. گوگل و اپل در تلاش هستند افزودن کدهای یادشده به اپلیکیشن‌های تلفن‌های همراه را ممنوع کنند. هر دو شرکت به برنامه‌نویسان اعلام کرده‌اند که باید کدهای شرکت مذکور را از نرم‌افزارهای‌شان حذف کنند؛ در غیراین صورت اپلیکیشن‌های آنها از فروشگاه‌های آنلاین اپل و گوگل حذف خواهد شد.

  لغو یک پرتاب
شرکت اسپیس‌ایکس پرتاب یک ماهواره برای شرکت «سایروس ایکس‌ام» با موشک فالکون9را لغو کرد. به گزارش اسپیس، این شرکت که هفته بسیار شلوغی را پشت سر گذاشته بود، این ماموریت را کمتر از یک دقیقه پیش از پرتاب، لغو کرد. شمارش معکوس برای پرتاب این ماموریت امروز (یکشنبه) انجام خواهد شد. اسپیس‌ایکس در توییتی توضیح داده است که منصرف شدن از پرتاب برای انجام بررسی‌های اضافی در سیستم‌های زمینی انجام شد. تیم‌ها در تلاش هستند روز یکشنبه به تلاش بعدی برای پرتاب بپردازند.

  بادام ضد‌آلودگی
بادام خشک مستعد آلوده‌شدن توسط باکتری‌های مضر است، اما یک فرایند جدید ساده می‌تواند از بروز آن جلوگیری کند و در عین حال ماندگاری بادام را نیز افزایش دهد. به گزارش نیو‌اطلس، دانشمندان انستیتوی محیط‌زیست، ایمنی و انرژی فرونهوفر آلمان تصمیم گرفتند تا برای مغزهای خشک مانند بادام از روش قرار گرفتن در معرض دی‌اکسید کربن تحت فشار استفاده کنند؛ چیزی که باعث از بین رفتن باکتری‌های بیماری‌زا در نوشیدنی‌هایی مانند آب پرتقال می‌شود. آنها با همکاری دانشگاه آلبرتا در کانادا، روشی ابداع کردند که در آن بادام خشک و روغن‌های ضد‌میکروبی را در ظرفی با فشار بالا قرار داده و سپس با دی‌اکسید کربن تحت فشار قرار می‌دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید