• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
شنبه 24 آبان 1399
کد مطلب : 115622
+
-

100ثانیه خبر/ پلی‌استیشن5به بازار آمد

روز دوازدهم نوامبر در آمریکا (بامداد دیروز به وقت تهران) کنسول جدید پلی‌استیشن به بازار آمد تا انتظارها در این خصوص به پایان برسد. به گزارش وب‌سایت انگجت، البته شرکت سونی اعلام کرده است که عرضه PS5 برای ماه‌ها محدود خواهد بود و در فروشگاه‎های خرده‌فروشی نیز هیاهویی برای فروش این محصول شکل نخواهد گرفت. سونی به دلایل رعایت موارد ایمنی و بهداشتی برای مقابله با بیماری کووید-19چنین تصمیمی اتخاذ کرده است. روز 19نوامبر، یعنی یک هفته پس از عرضه پلی‌استیشن5در آمریکا، این کنسول در نقاط دیگر دنیا نیز عرضه خواهد شد.

  ابهام در شروع ماموریت کرو-1به‌خاطر شرایط جوی
درحالی‌که به‌نظر شرایط برای ماموریت کرو-1اسپیس‌ایکس مهیا به‌نظر می‌رسد، اما یک چالش اساسی پیش روی این پرتاب قرار دارد. قراراست بامداد فردا به وقت تهران، 4فضانورد به‌وسیله موشک فالکون9از مرکز فضایی کندی راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شوند. به گزارش دیلی‌میل، در شرایطی که همه‌‌چیز برای پرتاب آماده به‌نظر می‌رسد، یک موضوع ذهن همه را به‌خود مشغول کرده است. تنها نگرانی موجود در انجام این ماموریت که به تأخیر افتاده است، گزارش جدید وضعیت آب و هواست. براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، یک توفان درحال نزدیک شدن به سواحل فلوریداست و این موضوع یک چالش سخت برای شروع ماموریت به‌حساب می‌آید. گفته شده به‌احتمال 60درصد شرایط جوی برای پرتاب مهیا خواهد بود.

  تعویق در ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا
وزارت بازرگانی آمریکا دستور اجرایی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده مبنی بر تعطیلی پیام‌رسان چینی تیک‌تاک در این کشور را که قرار بود از دیروز اجرایی شود به تعویق انداخت. به گزارش وب‌سایت انگجت، در اواخر اکتبر گروهی از کاربران تیک‌تاک شکایتی علیه تصمیم دولت برای تعطیلی این پیام‌رسان به‌خاطر ضرر به کسب و کارشان ثبت کرده بودند، اما یک قاضی دادگاه فدرال در ایالت فیلادلفیا رأی به توقف این دستور داد. گفته شده وزارت بازرگانی آمریکا نیز در بیانیه‌ای به رأی دادگاه اشاره و اعلام کرد به‌دلیل تحولات قانونی پیش رو این دستور را اجرا نخواهد کرد.

  ساخت دستکشی مجهز به لامسه
پژوهشگران دانشگاه کورنل آمریکا، دستکشی اختراع کرده‌اند که حس لامسه دارد. به گزارش نیوساینتیست، این دستکش از حسگرهای فیبر نوری ساخته شده است و این امکان وجود دارد که بتوان از آن در حوزه مختلفی ازجمله روباتیک، ورزشی و پزشکی استفاده کرد. این دانشمندان با استفاده از فیبرهای نوری که از کابل‌های باریکی از جنس پلی‌اورتان‌ با قابلیت انتقال نور ساخته شده‌اند، این دستکش را ساخته‌اند. هنگامی که کابل‌ها خم یا کشیده می‌شوند و یا تحت فشار قرار می‌گیرند، انتقال نور نیز مختل می‌شود. آنها الگوهای نور را تجزیه و تحلیل کردند تا محل خم شدن را در دستکش مشخص کنند. از آنجا که حسگرهای فیبر نوری، کشش‌پذیر هستند، شاید بتوان از آنها در پوشاک هوشمند، تجهیزات پوشیدنی و روبات‌های نرم استفاده کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید