• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 25 آذر 1399
کد مطلب : 118862
+
-

100ثانیه خبر/ ابداع جالب بوئینگ


شرکت بوئینگ صندلی‌های هواپیماهای قدیمی را به شکل مبلمان در‌آورده و آنها را با قیمتی فوق‌العاده به فروش می‌رساند. به گزارش وب‌سایت اینترستینگ اینجینیرنگ، قیمت این صندلی‌ها بین 5500تا 19500دلار اعلام شده‌ است. گران‌ترین مبل این فروشگاه، صندلی جنگنده اف4است که تاریخچه بسیار جالبی هم دارد. هواپیمایی که در زمان خود یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شد و سرعتش به بیش از 2 برابر سرعت صوت می‌رسید. این صندلی‌ها اما تمام آن چیزی نیستند که در فروشگاه بوئینگ عرضه می‌شود. میزهای بلند ساخته شده از بدنه هواپیمای اسقاط‌شده بوئینگ727، کمدهای ساخته شده از قطعات موتورهای توربوفن و مواردی دیگر از این دست نیز در این فروشگاه فروخته خواهد شد.

  سایروس به مدار رسید
سرانجام اسپیس‌ایکس توانست ماهواره پخش رادیویی سایروس XM-7 را به‌وسیله موشک فالکون9خود به فضا پرتاب کرده و آن را با موفقیت در مدار قرار دهد. به گزارش وب سایت اسپیس، این پرتاب به‌دنبال تلاش ناموفق روز جمعه انجام شد. ماموریتی که یک دقیقه مانده به پرتاب به‌خاطر بررسی بیشتر سیستم‌های زمینی لغو شده بود. «اسپیس‌ایکس» پس از انجام این پرتاب، موشک فالکون9را طبق برنامه روی یک کشتی در اقیانوس اطلس فرود آورد که این شصت‌ونهمین فرود موفقیت‌آمیز این استارتاپ فضایی به‌حساب می‌آید. ماهواره پخش رادیویی پرقدرت XM-7 یکی از دو ماهواره برنامه‌ریزی شده برای جایگزینی با ماهواره‌های XM-3 و XM-4 است که به زودی غیرفعال می‌شوند. XM-7 حدود 7تن وزن دارد و یکی از سنگین‌ترین ماهواره‌های مدار «زمین ثابت» را می‌سازد که تاکنون به فضا پرتاب شده است. این مدار در ارتفاع 35کیلومتر و 786متری از سطح ‌دریا و دقیقا بر فراز خط استوای زمین قرار دارد.

  پارچه‌ای برای مسدود کردن امواج الکترومغناطیس
محققان دانشگاه درکسل پارچه‌ای اختراع کرده‌اند که امواج الکترومغناطیس را مسدود می‌کند که این کار باعث می‌شود که فرد مقابل امواج و اشعه‌های خطرناک محافظت شود. به گزارش وب‌سایت نیو اطلس، امواج الکترومغناطیس در فناوری‌های امروزی بسیار مفید هستند، اما با توجه به اشعه‌های رادیو، تلویزیون، وای‌فای و... احتمالا اختلال در آنها افزایش می‌یابد. به همین دلیل اجزای مهم دستگاه‌ها در پوشش‌های مختلف ازجمله فویل مسی قرار می‌گیرند که این موضوع اختلال‌هایی را در سیگنال‌ها به‌وجود می‌آورد. به همین منظور محققان از مواد MXene استفاده کردند. این مواد نوعی از رساناهای دوبعدی هستند و سیگنال‌ها را به جای منعکس کردن، جذب می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید