• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 12 شهریور 1399
کد مطلب : 109028
+
-

100ثانیه خبر

   مونتاژ لوسی آغاز شد
ناسا کار مونتاژ و آماده‌سازی فضاپیمای لوسی را آغاز کرد. به‌گزارش اسپیس، این فضاپیما قرار است به کار شناخت سنگ‌ها و اجسام فضایی بپردازد و تحقیقاتی را در این خصوص انجام دهد. قرار است در اکتبر سال2021، لوسی به ماموریت خود اعزام شود. این فضاپیما سفری را از میان کمربند سیارکی تا همسایگی سیاره مشتری انجام و 8سنگ مختلف را در یک دهه مورد مطالعه قرارخواهد داد.

   اختلاف فیسبوک و مقامات استرالیا
درخواست مقامات استرالیایی از فیسبوک، باعث خشم سران این شرکت شده است. به‌گزارش انگجت، فیسبوک که از فشار استرالیایی‌ها برای پرداخت هزینه به‌خاطر نمایش خبرهای سایت‌ها و خبرگزاری‌های این کشور خشمگین شده است، قصد دارد به‌جای پول دادن، تمامی این سایت‌ها و خبرگزاری‌ها را بلوکه کند و از بازنشر مطالب‌شان در این شبکه دست بردارد. کمیسیون مصرف‌کنندگان و رقابت استرالیا می‌گوید، فیسبوک برای بازنشر مطالب باید پول بدهد. در مقابل فیسبوک هم معتقد است، انعکاس مطالب سایت‌های استرالیایی در این شبکه اجتماعی برای خود آنها سودمند بوده و افزایش کاربران آنها را موجب شده است.

   باتری‌هایی برای سفر به مریخ
پژوهشگران دانشگاه کلمسون باتری‌های جدیدی اختراع کرده‌اند که می‌تواند با شارژ لباس‌های فضانوردی و کاوشگرها، امکان سفری راحت‌تر به سیاره مریخ را مهیا سازد. به‌گزارش وب‌سایت نیوز استند، بیشتر ماهواره‌ها قدرت خود را از خورشید می‌گیرند، اما ماهواره‌ها باید بتوانند انرژی را برای زمانی که در سایه زمین قرار می‌گیرند، ذخیره کنند. باتری‌های ساخته شده، سبک و با قابلیت شارژ بیشتر هستند و ممکن است به‌زودی در ماهواره‌ها و فضاپیماهای ناسا به‌کار گرفته شوند.

   5G  ارزان موتورلا معرفی شد
شرکت موتورلا که در سال‌جاری میلادی، چندین گوشی همراه هوشمند معرفی کرده است، این‌بار از یک مدل ارزان‌قیمت رونمایی کرد. به گزارش وب‌سایت ورج، این گوشی با نام «موتو وان 5G» نمایشگری 6.7 اینچی دارد و از باتری بسیار قدرتمندی نیز برخوردار است. قیمت این گوشی زیر 500دلار خواهد بود.

   لامپ‌های منعطف
محققان دانشگاه «تگزاس در دالاس»، روشی برای ابداع میکرولامپ‌های ال‌ای‌دی یافته‌اند که امکان جمع‌شدن، پیچ‌خوردن، برش خوردن و چسبیدن به سطوح گوناگون را دارد. به‌گزارش تک‌اکسپلور، میکرولامپ‌های LED، بسیار کوچک‌اند و وضوح بیشتری نسبت به سایر لامپ‌های ال‌ای‌دی دارند. کوچکی این ال‌ای‌دی‌ها برای استفاده در وسایل و تجهیزات کوچک مانند ساعت‌های هوشمند، بسیار مناسب است، اما می‌توان از آنها برای سایر وسایل، مانند تلویزیون نیز استفاده کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید