• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 31 تیر 1399
کد مطلب : 105434
+
-

100ثانیه خبر

  کرولای جدید به بازار می‌آید
 شرکت تویوتا از نسخه «کرولا اپکس» (Apex) خود رونمایی کرد. این مدل یک سدان کوچک 4سیلندری با موتور 2لیتری است که موتورش قدرتی معادل 169اسب‌بخار تولید می‌کند. به گزارش دیلی میل تویوتا پیش از این در مورد مدل جدید قول داده بود که دینامیکی‌تر باشد. این شرکت سال گذشته نسخه‌ TRD (Toyota Racing Development) سدان‌های کمری و آوالون را معرفی کرد که هر دوی آنها با استقبال فراوان مشتریان روبه‌رو شد. تویوتا در سال1998، بسته‌ای به‌نام «توسعه مسابقه‌ای تویوتا» به بازار عرضه کرد که همه ساله نمونه‌هایی در این بسته تولید و عرضه می‌شود.

  روسیه با آمریکا به‌ماه نمی‌رود
دیمیتری راگزین مدیر سازمان فضایی روسیه می‌گوید، کشورش قصد ندارد با ناسا در پروژه فرود روی‌ماه همکاری کند. به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، ناسا تلاش می‌کند یک همکاری بین‌المللی را برای برنامه «آرتمیس» در دستور کار قرار دهد و اخیرا نیز تفاهمنامه‌ای را با ژاپنی‌ها به امضا رسانده است، اما روس‌ها که پیش‌تر در پروژه ایستگاه فضایی بین‌المللی با آمریکایی‌ها همکاری کرده بودند، این بار قصد چنین کاری را ندارند و در عوض می‌خواهند در برنامه‌های فضایی با چین شریک شوند.

  سیل، کرگدن‌های بسیاری را غرق کرد
مقامات می‌گویند بیش از 100 حیوان وحشی، ازجمله دست‌کم 8کرگدن نادر در سیل اخیر در پارک ملی کازیرانگا در ایالت آسام در شمال شرقی هندوستان جان باخته‌اند. به گزارش بی‌بی‌سی، این پارک محل زندگی بزرگ‌ترین جمعیت جهان از کرگدن‌های یک‌شاخ بوده که گفته می‌شود نسل‌شان با انقراض روبه‌رو شده است. باران‌های موسمی امسال، تقریبا 85درصد از پارک را زیر آب برده‌اند.

  ابزاری برای کاهش صدا در بخش نوزادان
شرکت«Invictus Medical» نوعی ابزار کنترل صدا ساخته است که می‌تواند سطح صدا را در بخش‌ مراقبت‌های ویژه نوزادان کاهش دهد. پژوهش‌های پیشین نشان داده‌ که سر و صدا در این بخش می‌تواند برای نوزادان نابالغی که در دستگاه هستند، پیامدهای منفی داشته باشد. به همین منظور این شرکت، ابزاری به نام «Neoasis» ساخته که می‌تواند امواجی را منتشر کند که صدای محیط را از بین می‌برند.به گزارش گاردین،  این ابزار صدای محیط را تشخیص داده و محاسبه می‌کند که چه امواجی را برای کاهش صدا بفرستد.

  ورود به فرم‌های ناامن، ممنوع
گوگل می‌خواهد ورود اطلاعات شخصی به فرم‌های ناامن در وب‌سایت‌ها را بیش ‌از ‌پیش کنترل کرده و تا جایی که امکان دارد از چنین چیزی جلوگیری کند. به گزارش وب‌سایت تک‌دانز، گوگل در نسخه کروم86قابلیتی را آزمایش خواهد کرد که تمرکزش بر حفظ هرچه بیشتر امنیت و حریم خصوصی کاربران آن است. در این نسخه، یک flag جدید وجود دارد که ورود خودکار اطلاعات در فرم‌ها را کنترل می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید