• سه شنبه 28 اردیبهشت 1400
  • الثُّلاثَاء 6 شوال 1442
  • 2021 May 18

اطلاعات شهرداری در دسترس شهروندان

پیروز حناچی: قبلا حتی دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی هم به اطلاعات شهرداری دسترسی نداشت
دومین نشست‌خبری شهردارتهران در اردیبهشت ماه، روزگذشته برگزار شد.
گزارش میدانی همشهری از نخستین روز برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حرف‌های دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان

امتحان در ساعت ترس و پروتکل

کوچه و خیابان‌های منتهی به 6هزار و 700مدرسه در سراسر کشور دیروز دوشنبه، 27اردیبهشت‌ماه نخستین حضور دانش‌آموزان را پس از حدود هفت‌ماه تجربه کردند؛ دانش‌آموزانی که طی هفته‌ها و روزهای اخیر صدای انتقاد بخشی از آنها و خانواده‌شان درباره حضوری بودن امتحانات نهایی در شرایط اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا بارها شنیده شد و حتی منتخبی از آنها در مقابل ادارات آموزش‌وپرورش شهرهای مختلف جمع شدند تا شاید بتوانند با مسئولان دیدار و مجموعه آموزش‌وپرورش را برای غیرحضوری شدن امتحانات راضی کنند اما همه تلاش‌هایشان بی‌نتیجه ماند و اصرار آموزش‌وپرورش برای حضوری شدن امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به کرسی نشست.

کدام جمهور؟

نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری یکی پس از دیگری در سالن ثبت‌نام ظاهر شدند، نام نوشتند، عکس گرفتند، خطابه خواندند و اندکی بعد فیلم حضور پرشکوه‌شان از ستادها، فضای مجازی را عطرآگین کرد.

کرونا و فرصت نوآوری در صنعت موزه‌داری

شورای جهانی موزه‌ها برای روز جهانی موزه‌ها در سال ۲۰۲۱ و در شرایطی که همه کشورها با شرایط سخت و طاقت فرسای همه‌گیری کووید- ۱۹ و قرنطینه، دست و پنجه نرم می‌کنند، بر ترمیم عوارض برجای مانده از این بحران و راه‌های مواجهه با آنها تأکید دارد.

تایید پرونده‌های شهدای سلامت در تعلیق

14‌ماه از مرگ نرجس خانعلی‌زاده می‌گذرد و مادرش می‌گوید هنوز نه شهید حسابش کرده‌اند و نه حق و حقوقی برای خانواده‌اش درنظر گرفته شده است. این تنها حکایت نرجس 24ساله، پرستار بیمارستان میلاد لاهیجان نیست، خانواده خیلی از نیروهای کادر درمان که در 14‌ماه گذشته جانشان را در اثر ابتلا به ویروس در محل کارشان از دست داده‌اند، از بلاتکلیفی‌ها می‌گویند.

سلام دوباره به زندگی عادی

در انگلیس، به آغوش کشیدن دوست و آشنا و عزیزان، بزرگ‌ترین نشانه از بازگشت زندگی به شرایط عادی است؛ دوران سخت قرنطینه گذشته و روزهای خوش بدون کرونا، به لطف واکسیناسیون و قوانین سختگیرانه پیشین، در افق نمایان شده‌ است.

دیپلماسی ضدتحریم ظریف در واتیکان

وزیر امور خارجه در دومین مقصد سفر اروپایی خود، روز گذشته با وزیر امور خارجه ایتالیا و مقامات واتیکان دیدار و گفت‌وگو کرد.