• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 82994
+
-

تحصیل34 هزار دانش‌آموز اتباع بیگانه در مدارس استان

آموزش
تحصیل34 هزار دانش‌آموز اتباع بیگانه در مدارس استان

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، قریب به ۳۴ هزار دانش‌آموز اتباع بیگانه در مدارس استان کرمان مشغول به تحصیل هستند که حمایت دستگاه‌های متولی در این زمینه بسیار کم است و فقط 7 مدرسه برای دانش‌آموزان اتباع ساخته شده است. 

به گزارش ایسنا «احمد اسکندری‌‌نسب» افزود: در سال تحصیلی جدید 7۷۷۰ مدرسه در استان کرمان در قالب ۳۰ هزار و ۶۵۰ کلاس درس کار خود را آغاز کردند و ۶۵۲ هزار نفر دانش‌آموز مشغول به تحصیل شدند. 


راه‌اندازی ۱۷ مدرسه کارآفرینی در استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در برنامه ششم توسعه باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای هدایت شوند و کرمان جزو نخستین استان‌هایی است که در این زمینه حرکت کرده است. به طوری که ۱۷ مدرسه کارآفرینی را در سال گذشته در استان راه‌اندازی کرده‌ایم. 

وی با بیان این‌که نباید رویکرد خانواده در فرستادن بچه‌ها به مدرسه فقط قبولی در کنکور باشد، افزود: راه‌اندازی اتاق بازی و یادگیری در مدارس استان را دنبال می‌کنیم که سال گذشته تعهد ۱۰۰ مورد را داشتیم، ۱۵۰ مدرسه مجهز شد. 

وی با اشاره به برنامه آموزش و پرورش در پوشش تحصیلی عنوان کرد: در دورترین روستاهای استان مدرسه 2 نفره داریم. ۶۱۰ مدرسه زیر ۱۰ نفر و ۲۵۱ مدرسه زیر ۵ نفر در استان کرمان داریم. 


استان کرمان رتبه اول کشور در مدارس شبانه‌روزی

اسکندری‌نسب با اشاره به این‌که قریب به ۴۲ هزار همکار فرهنگی در استان داریم، گفت: ۳۲ هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه‌روزی استان تحصیل می‌کنند و با ۲۸۰ مدرسه شبانه‌روزی، رتبه اول کشور را داریم. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تلاش می‌کنیم در مدارس فضایی با مهر و آرامش برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری «مدرسه بتواند کانون اساسی برای خلق دنیای آینده باشد» و نقش مهمی که برای رسیدن جامعه به توسعه و پیشرفت دارد، محقق شود. 

وی گفت: تنها راهکار و میثاق‌نامه آموزش و پرورش، اجرایی کردن سند تحول بنیادین است که هم مطالبه مردم و هم مسئولان ارشد نظام است. 

اسکندری‌نسب با تاکید بر این‌که باید تلاش کنیم مدارس ما مدارس آباد و بانشاط باشد و بچه‌ها از آمدن و ماندن در مدرسه احساس رضایت کنند، گفت: انتخاب مدیران توانمند برای مدارس، ارزیابی کیفی مدرسه، نهادینه کردن تصمیم‌گیری در مدرسه، مهارت‌آموزی (آموزش همراه با تولید)، رفع موانع یاددهی و یادگیری از اقداماتی است که در راستای مدرسه‌محوری انجام می‌دهیم. 


ارسال تجهیزات آموزشی به مدرسه‌ای در جیرفت

اسکندری‌نسب درباره ارسال تجهیزات آموزشی به مدرسه‌ای در جیرفت گفت: توزیع تجهیزات به عهده اداره کل نوسازی مدارس است که توزیع شهرستانی است. در صورت تشخیص مدیر آموزش و پرورش می‌تواند تجهیزاتی به مدرسه عام‌المنفعه‌ای که دانش‌آموزان نیازمند را ثبت‌نام کرده، اختصاص دهد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اگر اوضاع مالی آموزش و پرورش خوب باشد، می‌توانیم در قالب کمک سرانه به مدارس غیردولتی کمک کنیم. تا جایی که توانسته‌ایم به مدارس کمک کرده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم دانش‌آموزی از حداقل‌هایی که نیاز است مانند میز و صندلی محروم باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید