• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 82989
+
-

آماده‌باش هرمزگان برای مقابله با سیلاب

محیط زیست
آماده‌باش هرمزگان برای مقابله با سیلاب

اقصی‌نقاط استان هرمزگان در روزهای گذشته شاهد بارندگی شدید، رعد و برق، آب‌گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها بود. شرایط ناپایدار جوی و بارش باران در هرمزگان که از اوایل هفته گذشته آغاز شده تا روز دوشنبه هفته جاری ادامه دارد. 

بارش شدید باران و تندباد طی روزهای گذشته در هرمزگان خسارت‌هایی بر جای گذاشته و موجب قطع درختان، قطعی برق منازل، آب‌گرفتگی معابر و مرگ 5 نفر شده است. 


بیشترین میزان بارندگی در بشاگرد

مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان در گفت‌وگو با ایرنا گفت: طبق اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان بیشترین میزان بارندگی در استان تا حوالی ساعت ۱۷ روز جمعه در شهرستان بشاگرد گزارش شده است. 

«علیرضا صفاایسینی» افزود: بر اثر بارش باران و طغیان رودخانه‌های فصلی، 5 نفر شامل 3 نفر آقا، یک زن و یک کودک در محورهای بشاگرد به میناب و بشاگرد به جاسک جان خود را از دست دادند. 

وی ادامه داد: با توجه به اخطارهای هواشناسی، تمهیدات لازم در استان اندیشیده شده و همه فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها در استان در آماده‌باش کامل هستند. 

مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان گفت: بر اثر بارندگی جمعه گذشته در بندرعباس، برخی مناطق این شهر دچار آب‌گرفتگی شد که با تلاش نیروهای شهرداری و دیگر ارگان‌های مربوطه پمپاژ آب انجام شد و وضعیت به حالت عادی بازگشت. 

وی با اشاره به شکستگی درختان بر اثر طوفان شدید و سقوط آن‌ها به خیابان‌ها و پیاده‌روها گفت: تنها خسارتی که تاکنون در این خصوص اعلام شده افتادن درخت بر روی یک خودرو بوده است.

صفا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سامانه بارشی در استان فعال است و رگبار موقتی باران و طغیان رودخانه‌های فصلی دور انتظار نخواهد بود از عموم شهروندان انتظار می‌رود که در این ایام از مسافرت های غیرضروری و رفتن به مناطق مرتفع و تردد در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید