• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83009
+
-

۱۵۰۰ ناشنوا در بندرعباس نیازمند حمایت خیران

امداد
۱۵۰۰ ناشنوا در بندرعباس نیازمند حمایت خیران

کارشناس مسئول توان‌بخشی بهزیستی بندرعباس گفت: 1۵۰۰ ناشنوا زیر پوشش بهزیستی این شهرستان نیازمند ارائه خدمات بهتر و حمایتی از سوی خیران هستند. 

«لیلا لطیفی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: افراد ناشنوا بر اساس تشخیص کمیسیون پزشکی با توجه به نوع و شدت معلولیت زیر پوشش قرار می‌گیرند، برای آن‌ها کارت صادر و خدمات مددکاری ارائه می‌شود. 

وی افزود: این خدمات در زمینه‌های تحصیلی، اعطای وام‌های خوداشتغالی، شنوایی‌سنجی و سمعک، مسکن چندمعلولیتی و توان‌بخشی است.  وی با اشاره به تشریح خدمات به ناشنوایان در بندرعباس بیان کرد: در زمینه تحصیلی ۲۵ دانشجو و ۱۵۶ دانش‌آموز ناشنوا یا کم‌شنوا زیر پوشش بهزیستی قرار دارند که بر اساس نیازهای افراد تامین ۶۰ در‌د هزینه‌های دانشگاه به صورت رایگان و وسیله ایاب ذهاب فراهم شده است. 

کارشناس مسئول توان‌بخشی بهزیستی بندرعباس بیان کرد: همچنین وام‌های خوداشتغالی به مددجویان یا اعضای اصلی خانواده‌های آنان که دارای مدرک فنی و حرفه‌ای هستند، پرداخت می‌شود.  لطیفی ادامه داد: در سال گذشته و ۶ ماهه نخست امسال، حدود ۲۰ مورد وام خوداشتغالی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون ریالی به ناشنوایان و خانواده‌های آنان پرداخت شده است. 

وی افزود: در همین مدت نیز ۱۰ نفر از ناشنوایان از سوی بهزیستی بندرعباس به صورت قراردادی و پیمانی در دستگاه‌های مختلف مشغول به کار شده‌اند. 

این کارشناس فعال در حوزه توان‌بخشی بهزیستی بندرعباس خاطرنشان کرد: ۱۰۰ واحد مسکن برای مددجویان چندمعلولیتی در شهرک پیامبر اعظم(ص)، سایت بلوار هرمز، تحویل داده شده است.  لطیفی عنوان کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای که بهزیستی با فنی و حرفه‌ای استان منعقد کرده است مقرر شد افرادی که نیاز به فراگیری مهارت دارند یا اعتبار مدرک آن‌ها به پایان رسیده است، با تخفیف در پرداخت هزینه‌ها آموزش ببینند. 

وی یادآور شد: ارائه خدمات توزیع، تعمیر و تنظیم سمعک توسط کارشناسان مربوطه در بهزیستی انجام می‌شود و دانش‌آموزان، دانشجویان و کودکان زیر ۲ سال در اولویت قرار دارند. 

وی تصریح کرد: در تامین اعتبار برای خرید سمعک با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستیم که به کمک خیران در این زمینه نیاز است؛ زیرا این خدمات به طور رایگان به مددجویان داده می‌شود. 

کارشناس مسئول توان‌بخشی بهزیستی بندرعباس ادامه داد: کاشت حلزون نیز بر اساس مبالغ تعیین‌شده دولت بین ۳ تا ۶ میلیون تومان است. 

لطیفی بیان کرد: طبق اعتباراتی که در سال جاری به بهزیستی بندرعباس اختصاص یافته، از ابتدای سال تا شهریور توانسته‌ایم ۵۳ مددجوی نیازمند را در ۱۰ جلسه رایگان برای یادگیری گفتاردرمانی به کلینیک‌ها معرفی کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید