61
چهار شنبه 30 مرداد 1398
شماره 7740
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اختصاص زمین برای ساخت هتل گردشگری در جنوب کرمان

گردشگری
7 قطعه زمین به مساحت ۹۵ هزار متر‌ مربع به ساخت هتل و تقویت گردشگری 7 شهرستان جنوبی استان کرمان اختصاص داده شد.
اخبار ویژه
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۱ سیستان و بلوچستان گفت: سومین کشتی حامل گندم داخلی در سال جاری از بندر امام خوزستان در بندر چابهار پهلو گرفت.
به گفته فرمانده انتظامی استان کرمان از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲ تن انواع مواد مخدر در این استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد افزایش داشته است.
استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های مغفول فراوانی دارد و وجود میوه‌های منحصر به فرد یکی از آن‌هاست که برای استفاده بهینه از آن نیاز به برنامه‌‌ریزی علمی و هدفمند است.
رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: کار برداشت محصول خرما از سطح بیش از ۶ هزار هکتار نخلستان‌های این شهرستان شروع شد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: 2 درصد از کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان دارای اضافه‌وزن و چاقی هستند.
جانشین فرمانده انتظامی نیکشهر از کشف بیش از 25 هزار لیتر سوخت قاچاق از یک دستگاه تریلی تانکردار خبر داد.
فرمانده انتظامی زابل از پلمب 3 پاتوق معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر خبر داد.
فرماندار چابهار گفت: بیش از ۱۲ هزار خانوار حاشیه‌نشین در چند ماه گذشته در چابهار شناسایی شده‌اند و به زودی کار ساماندهی آن‌ها آغاز می‌شود.

تسهیلات ویژه برای صادرات کشاورزی

کشاورزی
به گفته استاندار کرمان، تسهیلات ویژه‌ای از سوی صندوق توسعه ملی برای صادرات محصولات کشاورزی این استان اختصاص یافته است.
فولاد به هرمزگان می‌آید

فولاد به هرمزگان می‌آید

رئیس سازمان صنعت و معدن استان: جوازهای تأسیس صنعتی هرمزگان به لحاظ تعداد ۴درصد سرمایه‌گذاری ۷درصد و اشتغال ۴۱درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش نشان می‌دهد
با حضور «سعید زرندی»، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در هرمزگان از بزرگ‌ترین طرح معدنی استان هرمزگان بهره‌برداری شد.
طرح‌های تحول در محیط‌زیست کیش

طرح‌های تحول در محیط‌زیست کیش

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات با تاکید بر اجرای طرح‌های زیست‌محیطی از خبرهای خوب در آینده‌ای نزدیک به کیشوندان نوید داد و بر ضرورت توسعه فضاهای سبز عمودی در جزیره کیش تأکید کرد.
۳۰ هکتار از جنگل‌های پارک ملی بافت در آتش سوخت
مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست کرمان گفت: ۳۰ هکتار از جنگل‌های با ارزش پارک ملی و حفاظت‌شده «خَبْر» در شهرستان بافت این استان در آتش سوخت.
توجه دولت به ایمنی موتورسواران جنوب کرمان
اجرای طرح افزایش ایمنی موتورسیکلت‌سواران جنوب کرمان با حمایت دولت، گامی مثبت برای کاهش تصادفات منجر به فوت این منطقه است.
اجرای طرح جایگزینی محصولات کشاورزی در کرمان
اجرای طرح جایگزینی محصولات کشاورزی در کرمان
به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ۶ هزار هکتار طرح جایگزینی کشت محصولات کشاورزی با توجه به تغییرات اقلیمی و کم‌آبی طی 5 سال گذشته در این استان اجرا شده است.

عکاسان  سیستان و بلوچستان تقدیر شدند

فرهنگ
نخستین گردهمایی عکاسان سیستان و بلوچستان به مناسبت روز جهانی عکس تاریخی، در نگارخانه فردوسی مجتمع فرهنگی‌هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زاهدان برگزار شد.

قطار لیگ برتر فوتبال کرمان به حرکت درآمد

ورزش
قطار رقابت‌های لیگ برتر فوتبال استان کرمان، یادواره شهدای عرصه نظم و امنیت، با انجام آیین قرعه‌کشی و رونمایی از لوگو و نماد این مسابقات به حرکت در آمد.

رفع تصرف اراضی دولتی کرمان

اراضی
طی 4ماه نخست امسال ۴۱۱ هزار متر‌ مربع از اراضی دولتی در استان کرمان از متصرفان و زمین‌خواران باز ستانده شده و به بیت المال بازگشته است.
PDF چهارشنبه 30 مرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
توسعه جاسک از طریق توسعه سواحل مکران با ظرفیت‌های شیلاتی، کشاورزی، دامداری، گردشگری، ذخیره انرژی، بندری و تجاری بسیار می‌تواند در زمینه اقتصاد مقاومتی، صادرات و واردات، ارزآوری برای کشور، اشتغال و معیشت مردمان این منطقه نقش‌آفرین باشد و می‌توان از آن به‌عنوان سکوی توسعه ایران یاد کرد.
۱۵ طرح دریایی و بندری به ارزش 1۲۴۰ میلیارد ریال هم‌زمان با هفته دولت در استان به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش از مزایده واگذاری 6رستوران در جزیره زیبای کیش با هدف شفاف‌سازی و ایجاد فرصت رقابت سالم برای علاقه‌مندان و فعالان اقتصادی خبر داد.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: رونق تولید و اشتغال‌زایی کارآمدترین ابزار برای پیشگیری از  جرائم است.
نگرانی‌ها نسبت به سرقت محصول باغ‌های پسته با آغاز فصل برداشت این محصول افزایش یافته و مسئولان قضایی و انتظامی استان با اجرای طرح‌های ویژه از برخورد جدی با سارقان سخن می‌گویند.