• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73553
+
-

تسهیلات ویژه برای صادرات کشاورزی

کشاورزی
تسهیلات ویژه برای صادرات کشاورزی

به گفته استاندار کرمان، تسهیلات ویژه‌ای از سوی صندوق توسعه ملی برای صادرات محصولات کشاورزی این استان اختصاص یافته است. 

به گزارش ایرنا «محمدجواد فدائی» افزود: برای استفاده از امکانات صندوق توسعه ملی برای حل برخی مشکلات اقتصادی استان، نشستی با حضور جمعی از نمایندگان و مدیران استان در دفتر مدیر عامل صندوق توسعه ملی در تهران برگزار شد و تسهیلات خوبی برای صادرکنندگان محصول استراتژیک و ارزآور پسته مصوب شد. 

وی با اشاره به مصوبات نشست افزود: بانک کشاورزی اعلام کرده برای ارائه تسهیلات به صادرکنندگان محصولات کشاورزی با نرخ ۱۸ درصد محدودیتی ندارد و همچنین علاوه بر امکان استفاده از ظرفیت خط اعتباری خریدار ارزی صندوق توسعه ملی با درخواست بانک کشاورزی، صادرکنندگان می‌توانند از مانده خط اعتباری ارزی سال ۹۷ به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان از صندوق با نرخ ۱۱ درصد و ۲۰۰ میلیارد تومان از بانک کشاورزی با نرخ ۱۸ درصد به صورت تلفیقی با نرخ 5/14 درصد استفاده کنند. 

استاندار کرمان با اشاره به برگزاری نشست دیگری با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری برای حل مشکل صادرات پسته گفت: اصلاح باغ‌های کشاورزی یکی دیگر از مصوبات این نشست بود و قرار شد با وزارت جهاد کشاورزی برای درخواست منابع تسهیلات اصلاح باغ‌های استان کرمان از صندوق توسعه ملی مکاتبه شود. 

فدائی اضافه کرد: پذیرش ضمانت‌های صادره صندوق ضمانت صادرات برای خط اعتباری خریدار ارزی از سوی بانک کشاورزی یکی دیگر از مصوبات این نشست بود و جزئیات این خط اعتباری را هیأتی مرکب از نمایندگان صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی مشخص خواهند کرد. 


صادرات محصولات گلخانه‌ای بم 

همچنین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بم گفت: بیش از 2هزار تن محصولات گلخانه‌ای شهرستان بم، به کشورهای روسیه و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود. 

 «مریم خاکپور» با اعلام این خبر گفت: شهرستان بم دارای اقلیم خشک و رطوبت نسبی پایین است که این رطوبت نسبی پایین، باعث می‌شود شاهد آفت و بیماری کمتری در بین محصولات این منطقه باشیم و به تبع آن استفاده از سموم نیز کمتر خواهد شد که همین موضوع سبب می‌شود محصولات گلخانه این منطقه تقاضای بیشتری برای صادرات داشته باشند. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بم گفت: سطح زیر کشت گلخانه‌های شهرستان بم در سال گذشته 12 هکتار و در سال جاری 17 هکتار بوده است که کیفیت محصول گلخانه با توجه به اجرای سازه‌های گلخانه‌ای استاندارد و حضورکارشناس ناظر گلخانه ارتقا یافته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید