• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73575
+
-

برداشت خرما از نخلستان‌های ایرانشهر شروع شد

کشاورزی
برداشت خرما از نخلستان‌های ایرانشهر شروع شد

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: کار برداشت محصول خرما از سطح بیش از ۶ هزار هکتار نخلستان‌های این شهرستان شروع شد. 

 «علی شریعتمداری» در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این‌که ایرانشهر با ۹ هزار هکتار نخلستان یکی از عمده مراکز تولید خرما در سیستان و بلوچستان است، افزود: از این سطح 6۵۰۰ هکتار بارور و بقیه غیربارور است. 

وی با بیان این‌که بیش از ۷۰ رقم خرما در ایرانشهر تولید می‌شود، بیان کرد: ربی، مضافتی، سنگ‌شکن، هلیله و زاهدی از معروف‌ترین ارقام خرما در این منطقه هستند. 

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی مناسب سبب شده بخش زیادی از خرمای ایرانشهر توسط واسطه‌ها خریداری و به نام شهرستان‌های دیگر بسته‌بندی و عرضه شود. 

وی گفت: ایرانشهر دارای ۶ سردخانه با ظرفیت بیش از ۱۲ هزار تن است که مازاد این ظرفیت به دلیل نبود سردخانه برای نگهداری به مناطق دیگر عرضه می‌شود. 

شریعتمداری گفت: هم‌اینک بیش از 3 هزار نفر در این شهرستان مشغول برداشت محصول خرما هستند که با راه‌اندازی صنایع فرآوری و بسته‌بندی می‌توان علاوه بر فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد جویای کار، شاهد رونق اقتصادی در منطقه باشیم. 

وی ادامه داد: برداشت خرما در ایرانشهر از نیمه مردادماه آغاز می‌شود و تا اواخر مهر ادامه دارد. 

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایرانشهر پیش‌بینی کرد تا پایان فصل برداشت بیش از ۵۰ هزار تن خرما از نخلستان‌های ایرانشهر برداشت و روانه بازار مصرف شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید