• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73585
+
-

بهره‌برداری از طرح‌های دریایی هرمزگان

عمران
بهره‌برداری از طرح‌های دریایی هرمزگان

۱۵ طرح دریایی و بندری به ارزش 1۲۴۰ میلیارد ریال هم‌زمان با هفته دولت در استان به بهره‌برداری می‌رسد. 

به گزارش ایرنا، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان در جمع خبرنگاران گفت: طرح‌های قابل افتتاح با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و از محل وجوه و مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی تامین اعتبار شده است. 

«الله‌مراد عفیفی‌پور» افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۴۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند. به گفته وی این طرح‌ها شامل بهره‌برداری از ۲ شرکت مخازن نگه‌داری فرآورده‌های نفتی، بهره‌برداری از ۲ پایانه لجستیک کالا و کانتینر و پایانه ترانزیتی و صادراتی، بهره‌برداری از سایبان بندرگاه جزیره هرمز و بهره‌برداری از چندین فروند اسکله‌های گردشگری و رمپ فلزی چندمنظوره در استان است. 

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان اظهار کرد: استان دارای ۳۲ بندر فعال است که به اسکله‌های تجاری و صیادی برای تخلیه و بارگیری کالا و جابه‌جایی مسافر معروف هستند. 

بندر شهید رجایی، شهید باهنر، شهید حقانی، بندرلنگه، آفتاب، چارک، کیش، قشم، تیاب، کلاهی، کرگان، جاسک و سیریک مهم‌ترین بنادر هرمزگان هستند. 


دستگیری 13 نفر در بزرگ‌ترین باند مواد مخدر 

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اعلام جزئیات انهدام بزرگ‌ترین باند خانوادگی مواد مخدر در جنوب کشور به سرکردگی 4 برادر شرور از گردش مالی ۱۰ هزار میلیارد ریالی این باند خبر داد. 

به گزارش مهر «علی صالحی» گفت: در جریان عملیات ضربتی سربازان گمنام امام زمان(عج)، حافظان امنیت کشور موفق شدند با رصد اطلاعاتی دقیق، بزرگ‌ترین باند سازمان‌یافته و بین‌المللی مواد مخدر در منطقه جنوب کشور را منهدم و ۱۳ نفر از سوداگران مرگ را دستگیر کنند. 

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: این باند سازمان‌یافته به صورت مسلحانه و خانوادگی به سرکردگی 4 برادر اداره می‌شد و نسبت به انتقال سالانه حدود 200 تن مواد مخدر از طریق کشور پاکستان به استان سیستان و بلوچستان مبادرت می‌کرد. 

وی با اعلام این‌که اعضای این باند، مواد مخدر را از طریق دریا به وسیله لنج و قایق‌های تندرو به سواحل هرمزگان منتقل و در سراسر کشور توزیع می‌کردند، افزود: تمام مبادلات مالی حاصل از اقدامات مجرمانه این افراد در زمینه حمل و نگهداری مواد مخدر از طریق کارت‌های بانکی اعضای خانواده آن‌ها انجام می‌شد. 

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان با اعلام این‌که گردش مالی این باند مواد مخدر ۱۰هزار میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: با هدف ضربه به بنیه مالی و اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر ۴۹ واحد مسکونی و تجاری آن‌ها پلمب و 250 نفر شتر از آن‌ها توقیف شده است. 

وی بیان کرد: اعضای دستگیرشده این باند مواد مخدر، با صدور قرار تأمین قانونی برای تکمیل روند تحقیقات و طی مراحل دادرسی در بازداشت به سر می‌برند.

این خبر را به اشتراک بگذارید