• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73598
+
-

توجه دولت به ایمنی موتورسواران جنوب کرمان

اجرای طرح افزایش ایمنی موتورسیکلت‌سواران جنوب کرمان با حمایت دولت، گامی مثبت برای کاهش تصادفات منجر به فوت این منطقه است. 

به گزارش ایرنا، حوادث جاده‌ای یکی از علل عمده مرگ و میر در جاده‌های جنوب کرمان به شمار می‌رود که بخش زیادی از قربانیان این حوادث موتورسیکلت‌سواران هستند و با توجه به محرومیت این منطقه، آمار استفاده‌کنندگان از موتورسیکلت جالب توجه است؛ لذا طرح ارتقای ایمنی موتورسواران جنوب استان کرمان توسط اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان در دستور کار قرار گرفته تا شاهد کاهش میزان تصادف‌های منجر به فوت در این منطقه باشیم. 

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: این طرح با هدف آموزش موتورسواران این منطقه در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان و در روستاهای هدف در حال اجراست. 

«مسعود جمیلی‌کرمانی» افزود: در قالب این طرح، ضمن آموزش موتورسیکلت‌سواران در زمینه رانندگی ایمن و رعایت شرایط رانندگی با موتورسیکلت، یک عدد کلاه ایمنی رایگان به رانندگان داده می‌شود. 

وی ضربه به سر را علت اصلی مرگ و میر ناشی از تصادف‌های موتورسیکلت عنوان کرد و گفت: استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند نقش چشمگیری در کاهش مرگ و میر در حوادث ایفا کند؛ از این رو اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای با توجه به حساسیت این موضوع، اقدام به توزیع کلاه ایمنی رایگان کرده است. 


توزیع کلاه ایمنی بین موتورسیکلت‌سواران جیرفتی 

رئیس اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای جیرفت نیز گفت: ۶۳۰ عدد کلاه ایمنی به صورت رایگان بین موتورسیکلت‌سواران جیرفتی توزیع شد. 

 «اکبر سلیمانی» افزود: این طرح فعلاً در 7 روستای شهرستان جیرفت اجرا می‌شود. ‌
وی ادامه داد: روستاهایی که بیشترین آسیب‌دیدگی ناشی از تصادف موتورسیکلت‌سواران را داشته‌اند و از نظر تعدد وسایل نقلیه موتوری در مناطق پرخطر واقع شده‌اند، در اولویت این طرح قرار دارند. 


افزایش ایمنی موتورسواران و کاهش تصادفات 

فرمانده پلیس راه جیرفت هم گفت: طرح ارتقای ایمنی تردد موتورسیکلت‌سواران که با همکاری و مشارکت جدی اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در حال اجراست کمک زیادی به کاهش صدمات ناشی از تصادف موتورسیکلت‌سواران می‌کند و قابل تقدیر است. 

سرگرد «محمد حسین‌زاده» افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۶ فقره تصادف در حوزه راه‌های شهرستان جیرفت داشته‌ایم که منجر به آسیب دیدن ۲۰ نفر از موتورسوران شده است. 

وی از زخمی شدن ۱۳ نفر و فوت 7 نفر راکب موتورسیکلت در 4 ماهه نخست امسال در جیرفت خبر داد و گفت: رعایت مقررات رانندگی و استفاده از لوازم ایمنی از جمله کلاه ایمنی مناسب از توصیه‌های پلیس به موتورسیکلت‌سواران است. 


بیشتر موتورسیکلت‌سواران هیچ آموزش اصولی ندیده‌اند

موتور‌سیکلت‌سوار جیرفتی هم گفت: بیشتر موتور‌سیکلت‌سواران هیچ آموزش اصولی ندیده‌اند، لذا آموزش اصولی نقش مهمی در کاهش تصادفات این بخش دارد. 

 «حسین رئیسی» افزود: متاسفانه می‌بینیم تعداد زیادی از موتورسواران، بدون داشتن گواهینامه تردد می‌کنند و روند نسبتاً طولانی دریافت گواهینامه، شاید یکی از دلایل این وضعیت باشد. اما در مجموع، طرح ارتقای ایمنی تردد موتورسیکلت‌سواران بسیار خوب است و امیدواریم این طرح همچنان ادامه داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید