61
یکشنبه 20 مرداد 1398
شماره 7733
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

برکات اجتماعی عید قربان

یادداشت
عید سعید قربان به عنوان یکی از مهم‌ترین عیدهای مسلمانان، آن چنان دارای اهمیت و فضیلت است که حضرت رسولص می‌فرمایند: «هر کس 4 شب را شب‌زنده‌دارى کند، بهشت براى او واجب است: شبِ ترویه، شب عرفه، شب عید قربان و شب عید فطر».
اخبار ویژه
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار گفت: ۲ هزار نفر در این شهرستان سوءتغذیه دارند.
فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان از کشف 648 کیلوگرم انبه قاچاق در بازرسی از یک دستگاه وانت تویوتا خبر داد.
زمین‌های ساحلی با وجود این‌که شورند و قابلیت هیچ‌گونه کشت و زرع ندارند، بهترین زمین برای پرورش ماهی و میگو در کنار ساحل هستند که سود سرشاری را نصیب سرمایه‌گذاران این حوزه می‌کنند. درواقع پرورش میگو در زمین و آب‌های شور به عنوان یک صنعت پرسود و درآمدزا توانسته جای خود را در اقتصاد کشورهای رو به توسعه باز کند و در قالب صادرات کالای غیرنفتی جایگزین نفت شود.
هم‌زمان با سراسر کشور، آزمون جامع گردشگری هشتم شهریورماه در بندرعباس برگزار می‌شود.
استاندار هرمزگان با بیان این‌که جمعی از اعضای هیأت دولت در بهمن‌ماه به این استان سفر خواهند کرد، گفت: انتظار ما از مسئولان این است که پروژه جاده ساحلی بندرعباس به میناب را با همین روند حرکتی ادامه دهند تا در دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری برسد.
نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی، گفت: بخش «زرآباد» تمامی معیارهای لازم برای شهرستان شدن را دارد.
بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، توفان گرد و غبار که از هفته گذشته در برخی استان‌های جنوب شرق کشور آغاز شده همچنان ادامه دارد.

«گوگسر» بندر صادراتی می‌‌شود

صادرات
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آمادگی این ادارۀ کل برای فعال‌سازی یک بندر صادراتی جدید در منطقۀ گوگسر جاسک واقع در قلب سواحل مکران خبر داد.

هرمزگان، رتبه اول تعداد بنگاه‌های مشکل‌دار کشور

جدیدترین آمار بنگاه‌های مشکل‌دار از کاهش این آمار از ۱۳۵۱ واحد در اسفندماه به ۱۲۶۲ واحد در خردادماه حکایت دارد که از نظر تعداد، استان هرمزگان و از نظر نیروی کار، استان تهران در صدر قرار دارند.
مهرستان منهای خدمات درمانی

مهرستان منهای خدمات درمانی

نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان‌های سراوان، سیب و سوران و مهرستان: قرار بود پروژه بیمارستان ۶۶ تخت‌خوابی شهرستان مهرستان در سال ۹۷ کلنگ‌زنی شود اما تاکنون محقق نشده است
هرچند سال گذشته «سیدحسن قاضی‌زاده‌‌هاشمی»، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وقت، گفته بود:  «باعث شرمندگی است که برادران و خواهران بلوچ در کوچه پس‌کوچه‌های برخی استان‌های مجاور به دنبال پزشک و بیمارستان برای درمان دارویی باشند؛ تلاش می‌شود پروژه‌های بیمارستانی در این استان در مدت 3 سال به بهره‌برداری برسد.»
اجرای سیستم آبیاری نوین در اراضی میرجاوه
اجرای سیستم آبیاری نوین در اراضی میرجاوه
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میرجاوه گفت: در سال جاری ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان، مجهز به سیستم نوین آبیاری خواهند شد.
نقص فنی عامل آتش‌سوزی یک دستگاه اتوبوس  در محور جیرفت به جبالبارز
یک دستگاه اتوبوس در خروجی تونلِ آذر در محور جیرفت به جبالبارز آتش گرفت که ۲۵ نفر مسافر آن به موقع از اتوبوس خارج شدند و جان سالم به در بردند.
تجهیز 4 هزار هکتار باغ پسته رفسنجان به آبیاری تحت فشار
به گفته رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان طی 3 سال اخیر 4 هزار هکتار از باغ‌های پسته این شهرستان به آبیاری تحت فشار مجهز شده‌اند که با توجه به روند خشکسالی و کم‌آبی موجود ضرورت استمرار این طرح‌ها بیشتر احساس می‌شود.

تراز مثبت تجارت خارجی در استان

صادرات
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: تراز تجارت خارجی هرمزگان در 3 ماهه ابتدایی سال 1398، میزان تجارت خارجی استان به رقم مثبت 168 میلیون و 310 هزار و 486 دلار رسیده است.

چابهار میزبان جشنواره تابستانی مونسون

جشنواره
جشنواره تابستانی مونسون به عنوان ظرفیتی بی‌بدیل در گردشگری با هدف معرفی آداب و رسوم، ورزش‌های آبی ساحلی، غذاهای محلی، موسیقی و خرده‌فرهنگ‌های بومی از ۲۷ تا ۲۹ مرداد در چابهار برگزار می‌شود.

اجرای طرح تابستانه رایگان ورزش پیلاتس در هرمزگان

ورزش
طرح تابستانه ورزش پیلاتس به صورت رایگان در باشگاه‌های استان آغاز شد.
PDF یکشنبه 20 مرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
مرکز احیای هنرهای دستی تالاب‌نشینان «سنچه» در مراسم روز جهانی مردمان بومی در بندرخمیر افتتاح شد.
استاندار با اشاره به تصویب سند حوزه سلامت هرمزگان گفت: شاخص‌های حوزه سلامت در هرمزگان با اجرای این سند ارتقا می‌یابد.
اتوبان جیرفت به سه‌راهی بم با حمایت دولت در مسیر پیشرفت قرار گرفته و تاکنون 25 کیلومتر از این بزرگراه کوهستانی به بهره‌برداری رسیده است.
بعد از گذشت کمتر از ۲۰ روز از آغاز به کار کارگاه مرمت و بازسازی باغ سالار کلانتر، ۱۵ درصد از کار عملیاتی شده است.
مدیر کل دفتر اجتماعی استانداری کرمان گفت: به دستور استاندار کرمان پیگیری و رفع مشکلات ساماندهی گرمخانه پل دانش با تعداد ۳۰ نفر مراجعه‌کننده در حال انجام است.