54
یکشنبه 20 مرداد 1398
شماره 7733
گیلان، مازندران، گلستان
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سهم ناچیز گیلان از گردشگری  حوزه خزر

گیلان به دلیل نداشتن بسته مناسب برای افزایش مراودات گردشگری با روسیه از عواید گردشگری خارجی بی‌بهره است
گردشگری
گردشگری یکی از بخش‌های اساسی ‌توسعه و رونق اقتصادی گیلان است؛ حوزه‌ای که تاکنون بارها درباره آن صحبت شده، اما هنوز به شکلی که باید رشد نکرده است.
اخبار ویژه
با گذشت ۵ ماه از سیل مخرب گلستان، استاندار بیان کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهند برخی اقدامات و اجرای طرح‌های مرتبط می‌توانستند مانع بروز سیلاب شوند یا دست‌کم قدرت تخریبی این حادثه قهری را تا حد زیادی مهار و کنترل کنند.
شهردار رشت اظهار کرد: سرمایه‌گذار با جدیت پیگیر اجرای این پروژه باشد. شهرداری رشت نیز از هیچ کوششی برای کمک به اجرای آن دریغ نخواهد کرد.
فرمانده انتظامی مازندران از کشف 100 میلیارد ریال انواع پوشاک خارجی قاچاق در استان خبر داد.
بعد از خداحافظی دکتر «مصطفی سالاری» از استانداری گیلان، درباره استاندار بعدی گمانه‌زنی‌های زیادی وجود داشت و ده‌ها نفراز سوی رسانه‌های استان در غیاب رایزنی رسمی مجمع نمایندگان استان برای تصدی این پست معرفی شدند.
طبیعت زیبای مازندران همیشه در خور توجه است و نمی‌توان از آن صرف‌ نظر کرد؛ به همین دلیل است که در تعطیلات دیار سرسبز مازندران مملو از مسافرانی می‌شود که با شوق کیلومترها را می‌پیمایند تا در این طبیعت به آرامش برسند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: خرید توافقی با این نگاه که به ‌نفع کشاورز باشد و قیمتی که اعلام می‌شود، بیش از قیمت بازار باشد را در دستور کار داریم.
معاون رئیس‌جمهوری با تاکید بر این‌که تکمیل و بهره‌برداری از آزادراه تهران- گیلان یکی از اولویت‌های دولت است، گفت: براساس پیش‌بینی‌ها این پروژه در ماه‌های آینده تکمیل می‌شود.

بازار هندوانه و خربزه  گنبدکاووس، گرم تر از تابستان

کشاورز گلستانی: به دلیل بارش‌های خوب امسال افزایش تولید محصولات، کاهش قیمت‌ها را جبران کرد
کشاورزی
کاشت هندوانه و خربزه در شهرستان گنبد کاووس به‌ویژه نواحی شمالی شهرستان و در حوزه رودخانه اترک، امسال از رونق خوبی هم در کاشت و تولید و هم در فروش برخوردار است.
چالش کمبود  نیرو در آموزش و پرورش مازندران

چالش کمبود  نیرو در آموزش و پرورش مازندران

آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی 98-97 با 91 هزار و 909 ساعت کسری  در تامین نیروی انسانی مواجه شد
دولت یازدهم با شعار سامان دادن به امور اداری و دیوانی و انضباط مالی پا به عرصه گذاشت.
مسکن مهر کردکوی  در دو راهی تخریب  و بازسازی

مسکن مهر کردکوی  در دو راهی تخریب  و بازسازی

استاندار: این ساختمان‌ها باید بعد از بازسازی  و استانداردسازی به مردم تحویل داده شوند،  در غیر این صورت تخریب می‌شوند
سال 1393 بود که مدیران وقت راه و شهرسازی گلستان از نیمه‌تمام ماندن اجرای طرح مسکن مهر کردکوی خبر دادند؛ طرحی که طبق گفته آنها به دلیل مشکلات مالی نیمه‌تمام ماند و به همان صورت به مردم تحویل داده شد.
رکاب‌زنی از بندر ترکمن تا بندر آستارا
رکاب‌زنی از بندر ترکمن تا بندر آستارا
فعالان زیست‌محیطی نوار ساحلی خزر به مناسبت بزرگداشت روز جهانی خزر از بندر ترکمن به مقصد بندر آستارا را رکاب می‌زنند.

برکات اجتماعی عید قربان

یادداشت
عید سعید قربان به عنوان یکی از مهم‌ترین عیدهای مسلمانان، آن چنان دارای اهمیت و فضیلت است که حضرت رسولص می‌فرمایند: «هر کس 4 شب را شب‌زنده‌دارى کند، بهشت براى او واجب است: شبِ ترویه، شب عرفه، شب عید قربان و شب عید فطر».

واکسیناسیون ۱۴۰۰ سگ در گنبد کاووس

پیشگیری
رئیس شبکه دامپزشکی گنبد کاووس گفت: از ابتدای امسال تاکنون و با هدف پیشگیری از بیماری هاری، ۱۴۰۰ قلاده سگ گله و دارای صاحب در مناطق روستایی و شهری این شهرستان واکسینه شدند.
PDF یکشنبه 20 مرداد 1398
کوتاه گیلان، مازندران، گلستان
رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با بیان این‌که بیشترین مشکل ناجیان در سواحل بی‌توجهی برخی افراد به توصیه‌های ناجیان غریق است، گفت: متاسفانه افراد سوت زدن ناجیان را که به عنوان تذکر است مانعی برای شادی لحظه‌ای خود می‌دانند.
مدیر کل ورزش و جوانان گیلان ورزشگاه انقلاب فومن را مهم‌ترین دغدغه ورزشی شهرستان دانست و گفت: اهتمام به تکمیل پروژه داریم و از منابع خود برای تکمیل آن بهره خواهیم گرفت.
خواب سنگین مسئولان اجرایی و زیاده‌خواهی سودجویان در برداشت شن و ماسه، فاجعه‌ای طبیعی و انسانی را در روستاهای منطقه اشکورات رودسر گیلان رقم می‌زند.
مسابقات بازی‌های بومی محلی به همت هیات این رشته ورزشی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تالش، برای احیا و معرفی تفریحات و ورزش‌های سنتی در این شهرستان برگزار شد.