54
یکشنبه 20 مرداد 1398
شماره 7733
البرز
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

برکات اجتماعی عید قربان

یادداشت
عید سعید قربان به عنوان یکی از مهم‌ترین عیدهای مسلمانان، آن چنان دارای اهمیت و فضیلت است که حضرت رسولص می‌فرمایند: «هر کس 4 شب را شب‌زنده‌دارى کند، بهشت براى او واجب است: شبِ ترویه، شب عرفه، شب عید قربان و شب عید فطر»
اخبار ویژه
رئیس اتحادیه املاک کرج از کاهش قیمت خانه در کرج خبر داد و گفت: چنانچه ثبات و کاهش قیمت دلار ادامه‌دار باشد، قیمت مسکن نیز 20 درصد دیگر ارزان خواهد شد.
18 سال پیش بود که زمزمه‌های اجرای طرح قطار برقی شهر جدید هشتگرد به گوش رسید و سال ۸۷ با هدف حمل‌و‌نقل آسان، ایمن و سریع مردم از تهران به شهر جدید هشتگرد و بالعکس کلنگ احداث آن به زمین زده شد.
«سجاد شوشتری» هنرمند کرجی است که از کودکی به موسیقی و آواز سنتی علاقه‌مند بوده و با ورود به مدرسه و شرکت در سرود، قرآن و تواشیح استعداد خود را دنبال می‌کند. در 13 سالگی و کنار یکی از دوستانش که نوازنده سه‌تار بوده، آواز خواندن را شروع کرده و 2 سال بعد به طور جدی وارد این هنر می‌شود.
روزانه 1500 تن زباله در البرز تولید می‌شود. مقصد این زباله‌ها مرکز دفن زباله استان یعنی حلقه‌دره کرج است. دفن این زباله‌ها با صرف هزینه، انرژی و نیروی انسانی همراه است و مشکلات زیست‌محیطی زیادی نیز در پی دارد.
مدیرعامل شرکت گاز البرز در رابطه با قطعی‌های مکرر گاز در مناطق مختلف استان گفت: علت این قطعی‌ها توسعه شبکه گازرسانی است.
استان البرز با گرفتن نمره کامل ۵ در شاخص بحران آبی، بحرانی‌ترین وضعیت را درمیان استان‌های کشور دارد؛ موضوعی که سبب شده است دربین بیش از ۳هزارمنطقه مورد بررسی، در رده ۳۴جهانی بایستد.

ذبح دام در محل سکونت؛ تهدیدی برای سلامت

حدود 400 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که ممکن است از طریق ذبح غیربهداشتی منتقل شود
گزارش
یکی از اقداماتی که از گذشته به رسم اعتقاد و سنت مسلمانان به‌ویژه در روز عید قربان انجام می‌شود، قربانی کردن دام است. ذبح گوسفند، گاو، بز و حتی خروس که به مناسبت‌های مختلف از خرید خانه و خودرو گرفته تا رفع بلا و با نیت سلامتی و همچنین ادای فرضیه حج، توسط برخی از شهروندان انجام می‌شود، در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی می‌تواند خطراتی برای سلامت مردم و همچنین محیط‌زیست داشته باشد.

افزایش اعتبارات عمرانی البرز

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز: اعتبارات عمرانی استان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی البرز از افزایش ۱۵ درصدی اعتبارات عمرانی استان نسبت به سال گذشته خبر داد.
تحول در حوزه  سلامت البرز با مشارکت خیران و سرمایه‌گذاران
تحول در حوزه  سلامت البرز با مشارکت خیران و سرمایه‌گذاران
البرز به عنوان یکی از مناطق‌ مهاجرپذیر کشور، به گواه آمارها، شمار ساکنان آن از حدود ۲۰۰ هزار نفر در دهه ۵۰ به حدود 3 میلیون نفر در دهه ۹۰ رسیده است.
کرج در مسیر تبدیل  به مقصدی برای  گردشگری
استاندار البرز با بیان این‌که کرج ماهیت باغ‌شهری خود را از دست نداده است، گفت: این شهر به مقصد گردشگری تبدیل می‌شود.
PDF یکشنبه 20 مرداد 1398
کوتاه البرز
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز گفت: با توجه به آمارهای به‌دست‌آمده در پایان سال 97 و به موجب آموزش‌هایی که توسط دستگاه‌های مختلف استان، با عنوان یک کار مشترک و تیمی صورت گرفت، رتبه طلاق در استان البرز نسبت به سال 96 از الف به ب رسید و شاهد کاهش 13 درصدی نرخ طلاق نسبت به سال گذشته در این استان هستیم.
رئیس کل دادگسترى البرز از محکومیت بدوی شهردار اسبق کرج به 3 سال حبس و بیش از 2 میلیارد تومان جزاى نقدى خبر داد.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: ۴۶۰ نیروی عملیاتی در ۲۶ ایستگاه آتش‌نشانی کرج در حال خدمت هستند.
کلاهبردار سابقه‌دار که در پوشش تهیه وام و تسهیلات بانکی از شهروندان در سراسر کشور به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، در البرز دستگیر شد.