• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71696
+
-

گرمخانه کرمان ساماندهی می‌شود

مدیر کل دفتر اجتماعی استانداری کرمان گفت: به دستور استاندار کرمان پیگیری و رفع مشکلات ساماندهی گرمخانه پل دانش با تعداد ۳۰ نفر مراجعه‌کننده در حال انجام است. 

به گزارش ایرنا «زهرا موسی‌پور» در نشست مشترک با معاونت پیشگیری بهزیستی، معاون اجتماعی سپاه و مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری افزود: جمع‌آوری متکدیان و زنان آسیب‌دیده توسط شهرداری و اختصاص دادن مکانی برای استقرار این افراد برای پالایش از اقدامات ارزشمند شهرداری است که قابل تقدیر است. 

وی افزود: ایجاد یک گرمخانه فقط به منظور سرپناه بودن نمی‌تواند به این افراد کمکی کند بلکه باید سازمان‌های مربوطه با برطرف کردن نیازهای اولیه این افراد و ارائه خدماتی چون مشاوره و درمان و حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال، این افراد را آماده ورود دوباره به جامعه کنند. 

موسی‌پور گفت: بهزیستی در این میان می‌تواند نقش مهمی را بر عهده داشته باشد از آن جمله این افراد را به وسیله کارشناسان مربوطه پالایش کند و برای درمان و برگشت به جامعه به حوزه‌های مرتبط ارجاع دهد. 

پس از بررسی مشکلات و نارسایی‌های موجود در گرمخانه پل دانش از جمله تصمیمات زیر در قالب یک صورت‌جلسه گرفته شد که مکان گرمخانه پس از تعمیر و تجهیز توسط شهرداری تا تاریخ ۱۷ مردادماه به منظور ارائه خدمات به جمعیت هدف، به بهزیستی محول شود. 

همچنین مقرر شد با توجه به ضرورت راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ ویژه زنان موضوع توسط سازمان بهزیستی استان و دفتر امور اجتماعی که به صورت ویژه پیگیری شود و معاونت اجتماعی سپاه پاسداران نسبت به ارائه آخرین گزارش از وضعیت راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ مردان وابسته به این نهاد به دفتر اجتماعی استانداری اقدام کند. 

«گرمخانه» محلی است که به افراد بی‌خانمان، کارتن‌خواب و آسیب‌دیدگان اجتماع، بدون هیچ چشم‌داشتی پناهگاه و غذا می‌دهد و هزینه‌های آن از راه دولتی یا خدمات گروه‌های اجتماعی تامین می‌شود. 

این محل معمولاً حالت اردوگاهی دارد و تعداد زیادی از افراد را پذیرش می‌کند. براساس قانونْ شهرداری محل را ایجاد می‌کند و بهزیستی نیز موظف است افراد بی‌پناه، بی‌سرپرست، معلول، ناتوان و سالمندان را در اماکن مناسب نگهداری کند و تحت آموزش قرار دهد و همچنین این سازمان باید با پوشش‌های حمایتی لازم شرایط و زمینه برگشت این افراد را به زندگی عادی فراهم کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید