• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71691
+
-

پیشرفت 15 درصدی بازسازی باغ کلانتر

بعد از گذشت کمتر از ۲۰ روز از آغاز به کار کارگاه مرمت و بازسازی باغ سالار کلانتر، ۱۵ درصد از کار عملیاتی شده است. 

به گزارش روز، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان به صورت سرزده از روند عملیات مرمت و بازسازی باغ سالار کلانتر کرمان بازدید کرد. 

«سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی» بیان کرد: بهره‌بردار اصلی این بنا مردم هستند و در کنار آن درآمدزایی نیز برای این اثر تاریخی لحاظ خواهد شد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان بیان کرد: اعتباری که میراث فرهنگی برای مرمت بنا گذاشته مشخص است و با توجه به اعلام آمادگی متولی موقوفه، انتظار می‌رود کار به سرعت ادامه یابد و وقفه‌ای در روند مرمت ایجاد نشود. 

آیت‌اللهی‌موسوی افزود: طبق مصوبات جلسات متعدد در خصوص بازسازی باغ سالار کلانتر کرمان پیش می‌رویم و با احیای این بنا شاهد رونق منطقه سرآسیاب کرمان خواهیم بود. 

«فریدون فعالی»، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان، نیز با اشاره به آزادسازی 3 ضلع بنای اصلی عمارت سالار کلانتر بیان کرد: میراث فرهنگی آمادگی دارد با تعریف کاربری گردشگری برای این مجموعه تسهیلات لازم را برای آن در نظر گیرد. 

باغ بیرم‌آباد و باغ کلانتر که در محدوده سرآسیاب فرسنگی کرمان قرار دارند، نقش تاثیرگذاری در تاریخ کرمان داشته‌اند. باغ سالاری کلانتر در دوران قاجار بنا شده و در ۲۲ مرداد ۸۴ به شماره ۱۳۰۷۱ ثبت ملی شده است. 

باغ‌هایی با نام عشق و سردار نیز در محدوده سرآسیاب فرسنگی کرمان قرار دارند که البته بسیار بی‌نام و نشان‌تر از باغ کلانتر هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :